951 numera ork i motorn!!!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#16 Post by emm »

Allvarligt talat så hade jag ganska ont i magen i ett dygn ungefär...

Vad rengör man bäst kontaktstycken med?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1774
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

#17 Post by Nahpets »

emm wrote:Allvarligt talat så hade jag ganska ont i magen i ett dygn ungefär...

Vad rengör man bäst kontaktstycken med?
CRC oxide cleaner .n. eller varför inte CRC Bräkleen.
Annars fungerar fint slippapper bra.
Båda kompletteras väl.

Mvh
Stephan

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#18 Post by Pär Hylander »

emm wrote:
I ren förtvivlan pillade jag på alla kontakter jag kunde komma åt och när jag ryckte i LMM så piggnade bilen till!!! helt plötsligt var där liv i den jäkeln!!!

PHEW!!!
Nu när jag läser det så kom jag på att jag har råkat ut för precis samma sak. Hände på Ring Knutstorp med en 300 hk/1000 kg 911 strax bakom, höll på att bli överkörd när motorn dog !!

Jag hade iofs större tur än du, för jag ryckte i den kontakten redan efter 10 minuter så jag var igång till nästa körpass igen.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#19 Post by emm »

Pär Hylander wrote:
emm wrote:
I ren förtvivlan pillade jag på alla kontakter jag kunde komma åt och när jag ryckte i LMM så piggnade bilen till!!! helt plötsligt var där liv i den jäkeln!!!

PHEW!!!


Jag hade iofs större tur än du, för jag ryckte i den kontakten redan efter 10 minuter så jag var igång till nästa körpass igen.
Där har du skillnaden mellan män och möss...


piip
M.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
rob3rt
Turbo-Poster
Posts: 410
Joined: 2009-05-11 14:26:00
Location: Eskilstuna
Contact:

#20 Post by rob3rt »

LMM?? :?
Robert Nygårds
924 -83 (Såld)
BMW 318Ti -96 | Günther

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#21 Post by emm »

rob3rt wrote:LMM?? :?
Luft-Masse-Mätare
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
claves
Addict
Posts: 2272
Joined: 2004-03-29 20:44:32
Bilmodell: Porsche 951 CS
Årsmodell: 1991
Location: Malmö
Contact:

#22 Post by claves »

När jag hade samma problem körde jag biltema oxid clean och efter det protect, har aldrig strulat efter.


Image

Det ät 2st olika burkar.

/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#23 Post by emm »

Felet har inte upprepats, men ska gå över kontakterna.
Tack för tipset Claves!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]