3" system lösning till pärlan efterlyses.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#16 Post by DLS »

Dea
om inte apple har så kolla in Simons rostfria
jag har en jätte liten fast i 3" som funkar kanon.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#17 Post by Erol »

DLS wrote:Dea
om inte apple har så kolla in Simons rostfria
jag har en jätte liten fast i 3" som funkar kanon.

Japp, den funkar kanon... OM man gillar hörselkåpor/öronpluggar! Men den
sköter sin uppgift med att ventilera ut avgaserna bra!

Ärligt talat, Simons ljuddämpare är inte mycket å hänga i julgranen, låter
mer i kupén än några andra dämpare.



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#18 Post by Dea »

Simons har ju tyvärr ganska dåligt rykte, så dom blir det inte.
Raka Rör har också en i samma storlek.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#19 Post by DLS »

jafast nu pratar ni om deras billigare ljuddämpare som rostar sönder efter ett år o all ull är borta, jag är nöjd med min rostfria i allafall.
fyller sin funktion att ta bort resonanser.
o jon tycker du inte om högt ljud så kan du ju alltid sätta dit en större ljuddämpare, tanken med min var bara för att ta bort lite höga toner samt resonans, är det dom super små är till för :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

#20 Post by M-Nilsson »

Hoppar in i denna tråd i stället för skapa ny. Byter man till ett sportavgassystem, säg 3" så får man ju en viss effektökning, men får man ut ytterligare lite om man har chiptrimmat? Jag läste det nånstans.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

User avatar
turboperan
Turbo-Poster
Posts: 506
Joined: 2007-06-04 15:07:08
Bilmodell: 944 turbo och s2
Location: Eneryda
Contact:

#21 Post by turboperan »

M-Nilsson wrote:Hoppar in i denna tråd i stället för skapa ny. Byter man till ett sportavgassystem, säg 3" så får man ju en viss effektökning, men får man ut ytterligare lite om man har chiptrimmat? Jag läste det nånstans.
fast bygger man förstort avgassystem på en bil som inte har så mycket hk så kan man väll i stället tappa effekt, eller? rätta mig gärna... tex på en orginal 944 NA så borde väll orginal vara mer änn tillräckligt stort mer 2,5"
Per Gummesson
mob: 0733958640

Life´s 2 short 4 French cars and public transport

Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab

pcs: 11123
944svrige: 1799

biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#22 Post by Erol »

turboperan wrote:
M-Nilsson wrote:Hoppar in i denna tråd i stället för skapa ny. Byter man till ett sportavgassystem, säg 3" så får man ju en viss effektökning, men får man ut ytterligare lite om man har chiptrimmat? Jag läste det nånstans.
fast bygger man förstort avgassystem på en bil som inte har så mycket hk så kan man väll i stället tappa effekt, eller? rätta mig gärna... tex på en orginal 944 NA så borde väll orginal vara mer änn tillräckligt stort mer 2,5"

En sugmotor kräver ett visst/rätt mottryck, dvs. att större är inte alltid
bättre. På en turbomotor så vill man ha så lågt mottryck som möjligt och
där med är större att föredra!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
turboperan
Turbo-Poster
Posts: 506
Joined: 2007-06-04 15:07:08
Bilmodell: 944 turbo och s2
Location: Eneryda
Contact:

#23 Post by turboperan »

okej, altid lika imponerad av allt kunnigt folk på den här sidan även om de kanske inte var så knivig fråga den här gången :P.. Btw är på jakt efter en ljuddämpare till mitt 3" system för ja tycker att de dånar lite mycket i kupen och har svårt att tänka mig att de skulle funka inom ramarna på en bana. va ska man ha är de apple som gör dom chystaste ? var får man tag i en sådan till bra pris?
Per Gummesson
mob: 0733958640

Life´s 2 short 4 French cars and public transport

Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab

pcs: 11123
944svrige: 1799

biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

#24 Post by M-Nilsson »

Om man har 150 hk orginal som min 924 S, sen fyller på med dryga 15 hk...då borde man väl kunna byta till 3" utan att förlora några pollar, eller?
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users