funderingar ang. ombyggnad till öppet luftfilter

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
_coffe_
Carrera-Poster
Posts: 388
Joined: 2006-06-24 18:11:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Varberg
Contact:

#16 Post by _coffe_ »

har pillat ner luftmassemätaren och alla rören där för att komma åt turbon nu ikväll... det är synd att luftmassemätaren ska sitta så som den gör, i hela stora luftfilterklumpen... vet inte riktigt hur man ska lösa det där med att dra ett rör ner i skärmen så att det blir snyggt.... som sagt, det tåls att klura lite på det här 8)
MVH
Christoffer Svensson

----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#17 Post by emm »

Är nog ensam om det. men jag diggar utseendet på den stora fina luftburken, dessutom står det turbo på den =)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#18 Post by GLind »

emm wrote:Är nog ensam om det. men jag diggar utseendet på den stora fina luftburken, dessutom står det turbo på den =)
Inte alls Mikael. Jag är på din linje också =)
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#19 Post by headline »

Jag funderar starkt på att göra nåt liknande Karl har gjort. Främst för att få bättre mekutrymme under huven!

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#20 Post by easec »

så här ser det ut i Sveriges finaste 944:a.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!

http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#21 Post by xanlar »

easec wrote:så här ser det ut i Sveriges finaste 944:a.
har du turbo insug på en sugis???

User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#22 Post by easec »

Åke Berg
Bil: Porsche 944RS 1986 Vit
Reg. effekt: 163 hk (120 kW)
Modif. effekt: Ja
Uppsk. effekt: 190 hk
Tilldelad effekt: 190 hk
Beräknad vikt: 1185 kg
Byte insprut och tändsystem, större ventiler, ökad kompression, 4-2-1 grenrör, 2,5" avgassystem
Plastrutor, framskärmar fram, plastfront, plasthuv, plastkofångare bak, 968CS vinge bak, frontspoiler, 10*18, 8*18 med 265/35/18 respektive 225/40/18 alternativt 9,5*19, 8,5*19 med 265/30/19 respektive 235/35/19, GT3 bromsar med stålspunna teflonbromsslangar runt om, Quaife 40/60% diff, H&R race fjädring, Weltmeister krängningshämmare fram & bak, rensad inredning, svetsad helbur

Som du ser så är Berg:s bil en N/A. Min egen är så långt borta från Bergs bil man kan komma, men den kommer att vara funktionell.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!

http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#23 Post by patand »

easec wrote:så här ser det ut i Sveriges finaste 944:a.
Den där borde suga i sig varmluft från motorutrymmet in i motorn. Längre rör och flytta luftfiltret till mer gynsam plats eller skärma av filtret på något sätt så det kan suga "kall" luft istället borde gynna den motorn. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

andrev
NA-Poster
Posts: 4
Joined: 2006-03-31 09:19:37
Contact:

#24 Post by andrev »

easec wrote:Åke Berg
Bil: Porsche 944RS 1986 Vit
Reg. effekt: 163 hk (120 kW)
Modif. effekt: Ja
Uppsk. effekt: 190 hk
Tilldelad effekt: 190 hk
Beräknad vikt: 1185 kg
Byte insprut och tändsystem, större ventiler, ökad kompression, 4-2-1 grenrör, 2,5" avgassystem
Plastrutor, framskärmar fram, plastfront, plasthuv, plastkofångare bak, 968CS vinge bak, frontspoiler, 10*18, 8*18 med 265/35/18 respektive 225/40/18 alternativt 9,5*19, 8,5*19 med 265/30/19 respektive 235/35/19, GT3 bromsar med stålspunna teflonbromsslangar runt om, Quaife 40/60% diff, H&R race fjädring, Weltmeister krängningshämmare fram & bak, rensad inredning, svetsad helbur

Som du ser så är Berg:s bil en N/A. Min egen är så långt borta från Bergs bil man kan komma, men den kommer att vara funktionell.

Noen som har mere info/spec på denne NAen?
Litt intr. å sjå han benytte 951 insuget.

hilsen
andre

andrev
NA-Poster
Posts: 4
Joined: 2006-03-31 09:19:37
Contact:

#25 Post by andrev »

Hi

Er det ingen som har mere info rundt denne motoren til Berg?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users