Nä, men inte många kunder heller.... man skulle bott i jönköping eller nåt...
Tänkte jag skulle kolla på lagar en aning i helgen, men vill ju gärna inte blotta sig själv helt...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Karl Birgander wrote:Nä, men inte många kunder heller.... man skulle bott i jönköping eller nåt...
Tänkte jag skulle kolla på lagar en aning i helgen, men vill ju gärna inte blotta sig själv helt...
snugge wrote:tänkte lämna in min 951 -86 på vårservice i stockholmsområdet.
byte av alla remmar, rullar samt vattenpump.
fick prisuppgift på 14'000:-
låter detta rimligt?
Kan nog kanske stämma hos PCS idag. Jag bytte samma saker på min S2 för några år sen, då de höll till vid gamla stadion, och tror jag fick ge 11500. Nu har de ju flyttat och byggt snyggare och dyrare lokaler.
Per Huzell wrote:EDIT: Karl behöver du rådgivning skicka ett PM för min fru håller på med sånt, registererar och hjälper bolag alltså.
Tack så mycket, men det känns inte som att det är aktuellt för tillfället.
Alldeles för få som bor nära och alldeles för få lokaler att husera i (ingen, typ.)
Tack så mycket för erbjudandet, det var generöst!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
JDr wrote:Karl
Min bil är i akut behov av nya remmar och jag vet inte riktigt hur jag ska få den till Sanden så vill du utöka dina meriter så är du välkommen!
Kan du vänta till helgen 27/4-1/5 så kanske det går att lösa.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
JDr wrote:Karl
Min bil är i akut behov av nya remmar och jag vet inte riktigt hur jag ska få den till Sanden så vill du utöka dina meriter så är du välkommen!
Kan du vänta till helgen 27/4-1/5 så kanske det går att lösa.
Alla jobben kräver nästan samma grundjobb så det är lika bra att klämma allt på en gång.
14000 kr, räknar de med två dagars jobb av någon konsult eller jurist då eller? (något oförstående till dagens verkstadspriser..)
//Magnus
Jag håller med dig, konsultpriser är ofta beräknade på att de inte har full beläggning, vilket inte riktigt gäller för en mekaniker på märkes-verkstaden. De har lite dyrare utrustning än konsulten, men det står inte i paritet med timpriset. Använd dem inte, det finns andra som kan. Det är t ex (avsevärt) billigare för mig att köra från Skåne till Sandén i Göteborg än att lämna i Helsingborg. Då tar jag förvisso ut kompledighet men ändå. 550 kr bensin, lite däckslitage, trevlig åktur, en sväng i Götet för att kolla läget och man blir inte ruinerad.
Karl Birgander wrote:Oj, vilket grymt dåligt samvete jag fick nu... min guide är ju inte helt klar...
Jag har bytt remmar på 2 st 951:or för lite drygt en tusenlapp. Byta rullar är inte speciellt mycket mer jobb. Vattenpump är lite mer, men inte mycket.
Remmar till 951 kostar 750 för båda hos utzon, tror det var samma på 163 hk motorn.
Det är hög tid att din guide kommer in som en FAQ länk.
Ser fram mot denna guide. Särskilt vattenpump byte. Remmarna fixar jag nog.
Bosse