Peedster wrote:Kul med lite olika varianter!
Jag behöver inspiration då jag ska lacka mina fälgar inom kort!
Jag har en svart 951 och har snöat in mig på antingen svarta, grafitgrå, röda eller orange.
Idag åkte det förbi en svart GT3 RS med orange fälgar, vinge och text på sidan, det var jäkligt snyggt!
Det finns en svart 944 på blocket med röda telefon som ser rätt läckert ut.
Var köper du färgen? Är det vanlig sprayburk? Tycker det ser bra ut faktiskt!
Pyser du däcken och maskar bara eller tar du av?
mvh Peter
Om du har en svart 951 (vad är det för fälgar du ska lacka) så är det stenhårt med svarta fälgar med en kant runtom som är antingen polerad eller lackad i en annan färg (om du har gula ok, så är det ju grymt med en gul kant t e x).
Jag har en alpinvit 951 som jag just lackat mina fälgar vita, med en tunn röd kant, jag vet, smaken är som baken men jag tror det kommer bli coolt och annorlunda. Ett attans jobb bara, jag krängde av däcken och la ner ett jättejobb på att slipa fälgarna. Om du ska maskera en tunn kant kan jag varmt rekommendera 3M som har en flexibel maskeringstejp som är blå, finns i olika bredder, akta dig för den gula maskeringstejpen, den är otroligt kass till detta ändamål.
Jag använde Biltemas vita fälglack, och den var riktigt bra (deras vanliga billack är rent skit) och till den röda kanten en billack som jag köpte på Mekonomen, Auto K, också en lättarbetad färg (till större ytor är dock Colormix oslagbara).
Förarbetet är allt!