hugg på 4ans växel. varvmax?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

hugg på 4ans växel. varvmax?

#1 Post by wadde »

tjenare.

ute o åkt en hel del nu.

vid en omkörning med 4 växel i kom man uppåt 160 sträcket och där högg det till. för sen inte hända någonting. detta har hänt 2 ggr nu. eftersom jag la allt fokus på körningen vet jag inte vad varvtalet låg på. kan det varit bilen som sa ifrån pga för högt varvtal.

??????????

Bengt
Turbo-Poster
Posts: 408
Joined: 2004-03-29 19:41:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Bjärred
Contact:

#2 Post by Bengt »

Nej det låter mer som varvmax på trean.
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)

wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

#3 Post by wadde »

ingen som känner till något om detta.

bilen är en 951 från 91 som är i topp skick va jag vet. ska ju klara o gasa iväg en bra bit över 160 på 4 an? 180 är max jag åkt med bilen i alla fall.

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#4 Post by 944_Driver »

Den ska göra klart mer på 4:an. (det gör båda mina N/A med annan lägre utväxling)
Hur är det med laddtrycket? Någon som pillat på det utan att veta vad man ska göra? Då kan databoxen bli sur och säga stopp.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

#5 Post by wadde »

allt ska va orginal på bilen utom sandén chippning. .
svårt o beskriva hugget. men den slutar varva känns som om typ man lägger in en för låg växel

wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

#6 Post by wadde »

gör ju inte så mycket kör sällan så fort o bara växla till 5 an så har jag ju all kraft i världen.

men nyfiken. den fungerar till 200% i övrigt så då kan det väl inte va något allvarligt fel. hade det varit någon stor grej med motoron hade väl märkt det mer än just vid 160 km?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users