Sandéns Bilstein
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Sandéns Bilstein
Jag tänkte höra här om det är någon som har erfarenhet av Sandéns Bilsteinpaket och hur det är jämfört med dom dämparna som följer med M030 paketet.. mina framdämpare börjar nämnligen bli lite trötta.
En annan grejj som jag kollat på på ett engelskt forum där dom ev tänker göra ett grupp inköp från Leda där man skulle kunna få 25% rabatt för ett kit som är anpassat efter sin egen bil och vad man skall använda den till
http://www.porsche968uk.co.uk/phpbb/viewtopic.php?t=513
/Magnus
En annan grejj som jag kollat på på ett engelskt forum där dom ev tänker göra ett grupp inköp från Leda där man skulle kunna få 25% rabatt för ett kit som är anpassat efter sin egen bil och vad man skall använda den till
http://www.porsche968uk.co.uk/phpbb/viewtopic.php?t=513
/Magnus
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- 944_968CS
- S2-Poster
- Posts: 206
- Joined: 2004-04-01 08:09:23
- Contact:
Hej,
Jag förslår Bilsteins Coil over paket från Forza,
se http://www.forza.se/sidor/nyheter/b-944-kit.jpg
säljs även av Sandén.
Högre kvalitet än M030 på alla sätt trots att det inte är ställbart.
Komplettera med M030 krängare så har du en kanon bil.
Lycka till
/Bosse P
Jag förslår Bilsteins Coil over paket från Forza,
se http://www.forza.se/sidor/nyheter/b-944-kit.jpg
säljs även av Sandén.
Högre kvalitet än M030 på alla sätt trots att det inte är ställbart.
Komplettera med M030 krängare så har du en kanon bil.
Lycka till
/Bosse P
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Låter intressant, vad går ett sånt kalas på mellan tummen och pekfingret?944_968CS wrote:Hej,
Jag förslår Bilsteins Coil over paket från Forza,
se http://www.forza.se/sidor/nyheter/b-944-kit.jpg
säljs även av Sandén.
Högre kvalitet än M030 på alla sätt trots att det inte är ställbart.
Komplettera med M030 krängare så har du en kanon bil.
Lycka till
/Bosse P
Mvh
Magnus
- 944_968CS
- S2-Poster
- Posts: 206
- Joined: 2004-04-01 08:09:23
- Contact:
- AXL944
- S-Poster
- Posts: 139
- Joined: 2004-03-30 12:46:04
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Göteborg
- Contact:
Hej!
Det är sånna grejer jag monterat på min bil, funkar kanon!
Forza vill ha ca. 20 000kr för paketet med valfria fjädrar. Sedan skall man ju montera och ställa in hjulen oxå...
Jag kommer att montera krängare ifrån 968 CS (M030) samt bussningar till de främre länkarmarna ifrån samma bil så småningom.
Min bil är ju inte utrustad med M030 ifrån början så jag kan inte jmfra, men det är bra mycket sportigare än de grejerna som satt på min bil tidigare. På banan blev bilen mycket roligare även om det gick att åka på tidigare oxå.
/Axel
Det är sånna grejer jag monterat på min bil, funkar kanon!
Forza vill ha ca. 20 000kr för paketet med valfria fjädrar. Sedan skall man ju montera och ställa in hjulen oxå...
Jag kommer att montera krängare ifrån 968 CS (M030) samt bussningar till de främre länkarmarna ifrån samma bil så småningom.
Min bil är ju inte utrustad med M030 ifrån början så jag kan inte jmfra, men det är bra mycket sportigare än de grejerna som satt på min bil tidigare. På banan blev bilen mycket roligare även om det gick att åka på tidigare oxå.
/Axel
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91
Axel Olsson
944 Turbo -91
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
- Dan Hovang
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-04-15 22:41:21
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Dan kolla här http://www.forza.se/sidor/nyheter/bilstein-944.htm
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Dan Hovang
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-04-15 22:41:21
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Det står att man skall ha torsionsstavarna kvar så det är bättre att du satsar på ett Leda chassi med justerbar kompression, rebound och justerbar höjd tror jag att det varDan Hovang wrote:Ja, den länken funkade ju fint!
Men där står inget om fjädrar. Är det 2.25" fjäder? Tål konstruktionen att man tar bort torsionsstavarna och lägger på en hårdare coil? Hur hård coil kan man ha utan att konstruktionen blir underdämpad?
F-n va jag är frågvis idag
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- AXL944
- S-Poster
- Posts: 139
- Joined: 2004-03-30 12:46:04
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Göteborg
- Contact:
Mina fjädrar är 70N/mm fram med en hjälpfjäder på 25N/mm som är bottnad i normalfallet. Bak så sitter original torosionsfjädrar kvar men får hjälp av en 30N/mm fjäder. Antar att man måste räkna om det med hävarmar osv. om man vill kunna jmfra vad man har ute på hjulet.
Varför vill man plocka bort torosionsfjädrarna? De är bökiga att justera men de är ju väldigt svårslagna om man ser till vikt/fjäderkonstant.
Sättningen är något mjukare än TurboCup, men detta är ett medvetet avsteg eftersom bilen enligt uppgift då blir jobbig att köra på vanliga svenska potthålsvägar. Jag är ju inte heller någon särskillt duktig räserbils förare, så jag ville ha grejer som man inte behöver skruva på/ställa in
/Axel
Varför vill man plocka bort torosionsfjädrarna? De är bökiga att justera men de är ju väldigt svårslagna om man ser till vikt/fjäderkonstant.
Sättningen är något mjukare än TurboCup, men detta är ett medvetet avsteg eftersom bilen enligt uppgift då blir jobbig att köra på vanliga svenska potthålsvägar. Jag är ju inte heller någon särskillt duktig räserbils förare, så jag ville ha grejer som man inte behöver skruva på/ställa in

/Axel
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91
Axel Olsson
944 Turbo -91
- Dan Hovang
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-04-15 22:41:21
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]