Val av turbo?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#46 Post by DLS »

antar att du skulle välja k27/8 tomas :)

gör 360 lager nån skillnad i spoolup eller är det bara för bättre hållbarhet vid högre laddtryck?

Håller på o kollar runt var jag kan få min turbo ombyggd till vettigast pris.
Nån som vet om vi har nån rabatt på nån turbofirma genom porsche klubben?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Tomas
Addict
Posts: 1184
Joined: 2004-04-03 11:33:27
Bilmodell: 944 turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Boden
Contact:

#48 Post by Tomas »

DLS wrote:antar att du skulle välja k27/8 tomas :)
Ja, om valet stod mellan K27/6 och K27/8 skulle jag välja K27/8. För mig står dock valet mellan GT35R och GT40R eller möjligen en hybrid med GT40R kompressor och GT35R turbin....
DLS wrote:gör 360 lager nån skillnad i spoolup eller är det bara för bättre hållbarhet vid högre laddtryck?
Vad jag förstått så är det bara hållbarhet, 360 graders lager kan t.o.m göra spoolup lite sämre men det är antagligen i så fall så lite att det inte är mätbart.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users