har funderingar på att bygga om till ett öppet luftfilter och dra ut det i skärmen och jag har sett flera som har gjort precis så... nu söker jag efter lite bilder, kan inte hitta så mycket när jag söker (kanske jag som är dålig på att komma på bra sökord )
men ni som har kort på en lösning kan väl stoppa in en bild... hur mycket har ni bytt ut som byggt själva, vad har ni använt för grovlekar på rör? hur många krökar kan tänkas gå åt? hur löser man anslutningen till lmm'en??
men som sagt, bomba mig med lite bilder
MVH
Christoffer Svensson
----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven
Kolla lite på Revlines sida (Sponsor här på forumet), Vet att de har ett par bilder från deras 951 motorutrymmen . Gurra hjälper säkert till med bra tips.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Går det delade meningar om hurvida man bör byta till eftermarknadsfilter om jag förstått det hela rätt
(Rätta mig gärna om jag har fel, har ingen kunskap att belägga mit påstående med)
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Går det delade meningar om hurvida man bör byta till eftermarknadsfilter om jag förstått det hela rätt
(Rätta mig gärna om jag har fel, har ingen kunskap att belägga mit påstående med)
Eftermarknadsfilter är inga konstigheter, men olika makapärer för mätning av luften tycker olika om det olika oljorna som används för att fetta in filtret.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
jäklar vad snabba ni är ikväll.... då är det inte bara jag som inte har något bättre för mig?!
jag hade ju tänkt att köra med original luftmassemätare och det som redan sitter där, nu var det iof länge sen jag kollade och kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut i dom trakterna under huven... ska kolla lite mer imorgon... men vilket filter har ni, som funkar tillsammans med lmm'en?!
MVH
Christoffer Svensson
----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven
Japp, funkar fint, billigare att köpa nytt filter nu också, den låter betydligt trevligare, speciellt framifrån, kommer ju kall luft direkt in på filtret.
Nån effektskillnad ger det säkerligen inte, men placeboeffekten är trevlig...
_coffe_ är lite trött då jag just kört tvärs över landet i ösregn.... Kalmar-GBG.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
_coffe_ wrote:jäklar vad snabba ni är ikväll.... då är det inte bara jag som inte har något bättre för mig?!
jag hade ju tänkt att köra med original luftmassemätare och det som redan sitter där, nu var det iof länge sen jag kollade och kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut i dom trakterna under huven... ska kolla lite mer imorgon... men vilket filter har ni, som funkar tillsammans med lmm'en?!
Är det inte smartare att vänta med byte av luftfilter till en annan modell tills du ska byta till MAF el MAP? Känns som att du riskerar att behöva bygga om två gånger annars.
Som sagt, att bara byta filter innebär ingen effektökning.
just nu har jag inga planer alls på att byta varken till maf eller map....
jag tycker bara det är kul att meka och allt som piffar upp lite är roligt.... det behöver ju heller inte kosta så jättemycket att bygga om så varför inte....
MVH
Christoffer Svensson
----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven