944 turbo som "dör" ibland
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2004-07-30 08:07:22
- Contact:
944 turbo som "dör" ibland
Tjena har en 89:ans turbo som har fungrat kanon fram tills för två veckor sen. Nu kan den vara svår att starta, den tänder och sen dör utan att gå på tomgång. När den sen startar vilket kan ta allt ifrån 1 försök till 10 så brukar den gå bra, men så ibland så händer ingenting när man ger gas, inget svar överhuvud taget?? Det blir inget svar när man gasar alls, som om bilen inte får soppa. Och så helt plötsligt kan den funka felfritt igen. Är det någon vänlig själ som känner igen det här och vet vad jag ska göra? Tacksam för svar.
Henke 944 turbo -89
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2004-07-30 08:07:22
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
relä´et är en 190 pix + moms..
Det börjar på 993.x.x.x x=de siffror du har på ditt orignal relä.
Gasspjällsgivaren om du måste byta kostar 800:- + moms (syffar på tråden i allmänt.)
Bägge går att mäta upp för o se om de fungerar.
/Claves
Det börjar på 993.x.x.x x=de siffror du har på ditt orignal relä.
Gasspjällsgivaren om du måste byta kostar 800:- + moms (syffar på tråden i allmänt.)
Bägge går att mäta upp för o se om de fungerar.
/Claves
Last edited by claves on 2004-07-30 15:01:07, edited 1 time in total.
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2004-07-30 08:07:22
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Henke12 wrote:OK tackar för det! Gasspjälsgivaren säger ni, själv är man ju inte så hemma bland mekandet, Kan man få tag i de här prylarna på mekonomen eller motsvarande eller måste man handla på Porsche center i Stockholm?
Spjällgivare hittar du antagligen begagnad och billigt hos Sandén.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 173
- Joined: 2004-03-29 08:51:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Lyfter denna tråd eftersom jag har exakt samma problem med min 944 turbo -89...även mina problem började för ca två veckor sen.
Bilen går hur bra som helst så länge den är kall. När den blir varm så dör den ofta preics som att bränslet skulle ta slut. Har kollat DME relät och det är ok. Har mätt upp LMMn och den ska va ok. Har även gjort rent kontaktstycket till LMMn. Kopressionen är jämn och bra. Skulle tro att det är någon givare som ger fel signal när den blir varm men jag vet inte vad för givare det skulle kunna vara.
Tips?
Bilen går hur bra som helst så länge den är kall. När den blir varm så dör den ofta preics som att bränslet skulle ta slut. Har kollat DME relät och det är ok. Har mätt upp LMMn och den ska va ok. Har även gjort rent kontaktstycket till LMMn. Kopressionen är jämn och bra. Skulle tro att det är någon givare som ger fel signal när den blir varm men jag vet inte vad för givare det skulle kunna vara.
Tips?
Mvh
Björn Olsson
Porsche 951 -89
Björn Olsson
Porsche 951 -89
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Björn:
Tempgivaren? Sitter på ovansidan i motorns framkant inte långt från slangen till kylaren och luftningsskruven där. Mät resistansen i den kall och varv och jämför med vad verkstadsmanualen säger.
När bilen dör av värmen, går den igång direkt igen när man försöker eller måste den få kallna först?
Henke12:
Jag skulle nog titta på luftmängdsmätaren och kontakten till den i första hand. Sedan tempgivaren och dess kontakt. Trasig TPS tycker jag inte borde hindra motorn från att starta.
//Magnus
Tempgivaren? Sitter på ovansidan i motorns framkant inte långt från slangen till kylaren och luftningsskruven där. Mät resistansen i den kall och varv och jämför med vad verkstadsmanualen säger.
När bilen dör av värmen, går den igång direkt igen när man försöker eller måste den få kallna först?
Henke12:
Jag skulle nog titta på luftmängdsmätaren och kontakten till den i första hand. Sedan tempgivaren och dess kontakt. Trasig TPS tycker jag inte borde hindra motorn från att starta.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]