968 CS -93:a, blå.

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
qvisfr
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#166 Post by qvisfr »

Torbjorn968 wrote:
qvisfr wrote:Då har jag monterat en ny servooljebehållare. Har provat tre begagnade och alla har läckt!! så nu sitter det en ny från PC. Hoppas det löser mina problem.
Kan det vara så enkelt att behållaren läcker? Jag får fylla på ungefär var 500 mil från den svarta delen upp till "fullt".

mvh

TL
Inte f-n läcker den nya vid limningen iaf! Dock visar det sig, o då har jag inte full nivå ens, att det blir sånt övertryck när jag varvar ur den på Ringen att det kommer ur olja i övertryckshålet i locket!!

Nån mer som har samma problem?

Pratade med PC GOT och meken trodde jag kunde ha luft i systemet så nu fick jag lite tips hur jag lätt kunde" lufta" lite.
Hopplöst när man kört 5 varv och det stänkt droppar av servoolja bak på motorn! :evil:
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

johan944
Addict
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981

#167 Post by johan944 »

Bytte du ut din orginal (om det satt monterat) krängningshämmare eller köpte du en och monterade för att det inte satt någon bak.

Om det var så att du bytte ut en orginalmonterad krängningshämmare så kan jag kanske cara intresserad av att köpa (bakre då)

Lycka till med att sänka tiderna på ringen yterligare :d=:

Mvh Johan Stigson
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

Anders Larsson
Addict

#168 Post by Anders Larsson »

qvisfr wrote:
Torbjorn968 wrote: Kan det vara så enkelt att behållaren läcker? Jag får fylla på ungefär var 500 mil från den svarta delen upp till "fullt".

mvh

TL

Nån mer som har samma problem?
Yepp..min trycker ut olja med vid bankörning..landar på ventilkåpan :roll:

Bilen saknar visst kylslingan till servon enl Sandén
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

qvisfr
Turbo-Poster

#169 Post by qvisfr »

Anders Larsson wrote:Yepp..min trycker ut olja med vid bankörning..landar på ventilkåpan :roll:

Bilen saknar visst kylslingan till servon enl Sandén
Det måste jag undersöka i vinter, Anders. Dock tror jag att min skall ha kylslingan!?

Idag har jag monterat Jon80´s bussningssats och ny gummibussning till främre krängaren. Såg dock att de övriga bussningarna till främre krängaren behöver snart också bytas (=en säsong!!) Tur de är billiga.
Casterblocken och droplinkarna passade bra, dock så passade inte inre länkarmsbussningen. Så fort vi vinterparkerar så plockar jag ner den så kommer Jon att tillverka nya. Fö en oerhört pålitlig leverantör som varmt rekommenderas!! :#pray:

Sedan upptäckte jag varför bromsarna inte tog riktigt lika bra i måndags på Ringen. De gula Pagiden börjar lämna in i fram. De köpte jag begagnade med bromsok(GT3), skivor och gula Pagid som gått 3-4 timmar på Lasse Lindhs GT3 i PCSR och så har jag kört nästan 1200 mil och c:a 120 varv på Nurburgring i år. Otroligt tycker jag.....
Blir nog Ferodo DS3000 Endurance fram också nu.

Sen när den nya fina ratten skulle på så visade det sig att jag fått ett nav till en gammal 911!! Så ratten glappade en 3-4 mm....bara beställa hem ett nytt. :shock:
Men snart har jag mocka att hålla i.

Får se om snön kommer snart, men from imorgon har jag garage att stå i över vintern, och då skall det rivas mattor, inredning och sniffas lim med värmepistol :shock:

Fö är jag väldigt nöjd med hur bra bilen har gått hela säsongen. Det bara ( ta i trä) tuffar och går!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

qvisfr
Turbo-Poster

#170 Post by qvisfr »

qvisfr wrote:
qvisfr wrote: Satt o kollade igenom inköpslistan. Lite har blivit gjort, en hel del finns kvar.
Kollade igenom den igen!
samt:

- OMP Corsica ratt---------------sitter på plats, underbar!
- Sparco Circuit stol-------------SÅLD
- Nya 6 pkts bälten-------------inte bestämt mig för vilka. Dock FIA!
- Bromsbelägg fram------------CarboPads GT monterat!

- Rensa inredningen------------ser jag inte fram emot!
- Bussningar till bakvagnen-----Har du några på gång, Jon?
- Coiloverkit--------------------tung men nödvändig utgift!
- Fjäderbensstag----------------Sandéns tror jag
- Camberplattor-----------------Paragons??!!
- Stålomspunna bromsslangar---eventuellt??
- mer bromskylning? Behövs det verkligen?
- Mera plast i bilen?
- Ny bakruta i lexan med "bling" vinge-------hoppas jag få ihop till våren.

Tar det slut nån gång? :?
Last edited by qvisfr on 2007-01-20 10:38:25, edited 2 times in total.
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

qvisfr
Turbo-Poster

#171 Post by qvisfr »

Jaha, vad kan man säga! Det blev en bandag till idag. Hann med 13 varv, och är nu uppe i 147 totalt på Ringen. BTG stannade på 8.05.88. Vilken bil!!
Det är som vi dansar med Eifel ulvarna!

Idag fick den blå nya bromsskivor fram, och mina Ferodo dök inte upp igår, så jag ringde Ring-Racing som hade CarboPads GT hemma som skall motsvara mina gula Pagid till det eminenta priset av 160 euro + moms(16%).
De gula har rullat c:a 1300 mil och 130 varv på Ringen. De såg lite trötta ut kan man säga.
Svag som jag är så köpte jag två begagnade OMP PIsta stolar idag, som passade mig bra. Därav är nu min nya Sparco Circuit till salu ( se Säljes ).

Känns overkligt att börja dan med att skrapa rutorna och sedan köra runt på en torr solig Nurburgring!! Fantastiskt!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

Karl Birgander
Addict
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990

#172 Post by Karl Birgander »

qvisfr wrote:BTG stannade på 8.05.88. Vilken bil!!
Och vilken förare! :D

Ta verkligen åt dig för som jag förstått krävs det inte lite för sådana tider! :D
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

qvisfr
Turbo-Poster

#173 Post by qvisfr »

Karl Birgander wrote:
qvisfr wrote:BTG stannade på 8.05.88. Vilken bil!!
Och vilken förare! :D

Ta verkligen åt dig för som jag förstått krävs det inte lite för sådana tider! :D
Tack Karl.
Ärligt talat känns det riktigt overkligt!
För 1,5 års sedan visste jag knappt vad Nurburgring var för nåt, och nu kan jag knappt bärga mig till nästa gång.
Tycker man hittar spår och skärningspkt på varje varv. banan har en oerhörd dynamik och dragningskraft. Men det kräver relativt ostörda varv för att få med sig farten i en så relativt motorsvag bil genom kurvorna. Behöver man väja och trixa så blir det inte så låga tider, men väl så kul på sitt sätt. Man får ju en hel annan bild av banan när man skall börja köra om i trånga partier.

Läge för ett 944Sverige-möte där nästa år?
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

johan944
Addict
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981

#174 Post by johan944 »

Det hotellet har jag bott på tillsammans med familjen under en av våra otalig atysklands resor. Mycket trevligt:D

Mvh Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

Highway
Addict
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994

#175 Post by Highway »

Grymt bra kört Fredrik du visar verkligen att man inte behöver herrejösses mycket HK för att köra riktigt fort på ringen, finns det några marginaler kvar nu?

Jag en träff på ringen hade varit kul och det borde ju inte vara omöjligt att passa in
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#176 Post by patand »

Hade gärna provat köra på ringen vid något tillfälle. Synd att det är så långt dit bara, det är ju inte så att jag skulle sätta mig i 931an och glida ner dit.

Traila dit tar väl en evighet plus lite till kan jag tänka mig?! Plus att det kostar mycket soppa bara att åka dit och hem.. :roll:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

qvisfr
Turbo-Poster

#177 Post by qvisfr »

patand wrote:Hade gärna provat köra på ringen vid något tillfälle. Synd att det är så långt dit bara, det är ju inte så att jag skulle sätta mig i 931an och glida ner dit.

Traila dit tar väl en evighet plus lite till kan jag tänka mig?! Plus att det kostar mycket soppa bara att åka dit och hem.. :roll:
Det är klart att det inte är gratis. Det är en avvägning var och en får göra efter egen förmåga.
Dock är det ganska många som trailar dit. Speciellt Seven åkare od.
Det jag med ganska stor säkerhet kan säga är att det troligtvis blir din dyraste resa nånsin!! För man vill ju bara dit igen...o igen...o igen.... :D
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#178 Post by patand »

qvisfr wrote:Det är klart att det inte är gratis. Det är en avvägning var och en får göra efter egen förmåga.
Dock är det ganska många som trailar dit. Speciellt Seven åkare od.
Det jag med ganska stor säkerhet kan säga är att det troligtvis blir din dyraste resa nånsin!! För man vill ju bara dit igen...o igen...o igen.... :D
Absolut är det så! :) Prioriteringar är det det handlar om, jag har ju långloppskörande och förhoppningsvis nästa år MGCC tävlande att försöka ha råd med också... ringen får kanske vänta ett tag till alltså... men man vet ju aldrig... :wink:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Per Huzell
Turbo-Poster

#179 Post by Per Huzell »

qvisfr wrote: BTG stannade på 8.05.88. Vilken bil!!

Grattis till en mycket bra tid! Det tyder på en bra chaufför, hmm 147 varv så nu hittar du runt bra va?
qvisfr wrote: Känns overkligt att börja dan med att skrapa rutorna och sedan köra runt på en torr solig Nurburgring!! Fantastiskt!

Jag är inte ett dugg avundsjuk :roll:
[i]Speed is Everything[/i]

Björn Karlsson
S-Poster

#180 Post by Björn Karlsson »

Hej Fredrik!

Har missat den här tråden helt o hållet. Oj vad det värmer när jag ser vad du gjort med min gamla FFD....saknar ju inte den direkt mindre nu när du gjort precis allt jag ville göra med den!!!!
Lova att den första du ringer när du ska sälja är mig...du har mitt nr. :)

Jag hoppas verkligen jag får prova den någon gång igen!

Lycka till med fortsättningen av bilen så hörs vi!

//Björn
Björn Karlsson
S2 Cab
NA-86

Post Reply