Märkte att golvmattorna var dyngsura efter en tur i regnet
Är det någon som har något hett tips vart man ska börja leta efter orsaken?
Kan det vara dräneringen till "lådan" framför torpedväggen som läcker in?
MVH max
Om du har takluckan på din bil kan vatten söka sig in här om tätningslisten är kass alt. dräneringen igensatt.
Kolla också så att du inte har fått ett rosthål i golvet.
jag upptäkte att förre ägarn tydligen funnit det roligt att borra hål i plåten mellan rutan och torpedvägg så jag hade 50 liter vatten inne i cupen som runnit ned längs all el framför ratten..
men kolla där.. även dreneringshålet där var fullt av löv och skräp..
japp.. kolla dräneringshålen till targan (om du nu har den).. kolla även sen så det inte finns hål där batteriet sitter eller på andra sidan..
i min tog den in vatten så passagerar sidan blev dyngsur.. vattnet tog sig igenom ett litet litet rosthål under batteriet.. (väldigt utsatt område runt batteriet).. jag löste det med att slipa lite.. lägga på silikon runt svets-skarvarna och sen lite tätningsmedel.. ska göra det ordentligt i vinter.. men detta håller över sommaren..
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
Märkte själv idag att golvmattorna var helt sura och att det stod vatten under mattan... dock inte fram utan bara bakom stolarna och på sidan om stolarna.
Några ideer förutom de som nämts tidare som man kan kontrollera?
Att det inte var fuktigt fram borde tyda på att det inte kommer framifrån men jag vet inte var? kanske via takluckan som nämts..
Jo, det var på bakre sätet jag tänkte om det var blött. Solluckan slutar ju ganska långt bak, så kanske om det droppar ner från luckan så borde väl även sätet vara fuktigt?
Jag vet inte om det går att kolla själva dräneringsrören, om dom är spruckna eller dåligt fästa vid dräneringshålet?
Jag hade ett jobbigt läckage som orsaka vatten på golvet bak och fram på förarsidan. Vattnet trängde in nån stanns i "baljan" nedanför vindrutan och rann sedan inne i tröskeln för att sippra ut i skarven vid golvet. Jag fick riva ut hela golvmattan mm för att bli klok på var vattnet kom ifrån.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Det kostiga är att det kom vatten på båda sidor vilket måste medföra att det inte är något hål på en av sidorna utan det måste komma centralt och fördela sig på båda sidor eller något i den stilen... för det kan väl inte ta sig över mitten via golvet?