968 CS -93:a, blå.

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Highway
Addict
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994

#151 Post by Highway »

Tack själv Fredrik!

Ja Cayman S var inte speciellt upphetsande utan väldigt civiliserad det enda som var kul med den var ljudet, hade nog hellre tagit en Boxster S som glidarbil på sommaren.

Och det är bäst pris på Castrol RS 10-60 på http://www.mapodo.de
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

qvisfr
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#152 Post by qvisfr »

Då har jag monterat en ny servooljebehållare. Har provat tre begagnade och alla har läckt!! så nu sitter det en ny från PC. Hoppas det löser mina problem.

Sen så monterade jag också en ny 19 mm ställbar krängn.hämmare bak, med nya bussningar. Satte den i det bakersta(i färdriktningen) hålet, vilket skall motsvara det mjukaste läget. Skall bli intressant att utvärdera.
Har också en bussningssats liggande till framvagnen från Jon80, men då gummibussningen till min främre krängare ej kommit, så väntar jag med att montera dem, och tar det samtidigt.
Idag beställde jag också en Weichers helbur, likadan som Magnus "Highway" från Weichers. :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

Highway
Addict
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994

#153 Post by Highway »

Härligt Fredrik så det blir fullbur,, kan vara vettigt med tanke på dina tider på ringen :d=:
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

easec
Addict

#154 Post by easec »

qvisfr wrote:Då har jag monterat en ny servooljebehållare. Har provat tre begagnade och alla har läckt!! så nu sitter det en ny från PC. Hoppas det löser mina problem.

Sen så monterade jag också en ny 19 mm ställbar krängn.hämmare bak, med nya bussningar. Satte den i det bakersta(i färdriktningen) hålet, vilket skall motsvara det mjukaste läget. Skall bli intressant att utvärdera.
Har också en bussningssats liggande till framvagnen från Jon80, men då gummibussningen till min främre krängare ej kommit, så väntar jag med att montera dem, och tar det samtidigt.
Idag beställde jag också en Weichers helbur, likadan som Magnus "Highway" från Weichers. :?
Visst ser det härligt ut! Säljer ju ett liknande kit! Har köpt lite grövre grejor!
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!

http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad

easec
Addict

#155 Post by easec »

Tiderna på Nordslingan är ju grymma! Har bara orkat med strax över 11 med min SAAB. Med nästa bil kanske jag kan sänka mig under 10! Men det är fortfarande långt kvar till dina tider!
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!

http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad

Jon80
Sponsor

#156 Post by Jon80 »

qvisfr wrote:Då har jag monterat en ny servooljebehållare. Har provat tre begagnade och alla har läckt!! så nu sitter det en ny från PC. Hoppas det löser mina problem.

Härligt mitt paket kom fram i tid! Var lite orolig över att bussningarna inte skulle dyka upp före helgen. :)
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

qvisfr
Turbo-Poster

#157 Post by qvisfr »

[quote="Jon80"
Härligt mitt paket kom fram i tid! Var lite orolig över att bussningarna inte skulle dyka upp före helgen. :)[/quote]

Det kom redan i torsdags, men brevbärarn fick inte ner det i lådan, så jag fick det i fredags. Dock hade inte bussningen på PC dykt upp, så nu blir skiftet uppskjutet en vecka. Scheisse!!!!!

Tack för hjälpen, Jon!
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

qvisfr
Turbo-Poster

#158 Post by qvisfr »

Idag körde jag 22 varv på Ringen, och tyckte att bilen blev något mer överstyrd än förut med den nya krängaren i bak. Faktiskt en skön känsla i bilen när jag väl kört in mig. Nu vill jag fixa till framvagen, så jag får bättre styrrespons också. Bussningarna och hjulinställning väntar.
PS. Stolen ligger på Posten och skall hämtas under måndagen!!!DS
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

qvisfr
Turbo-Poster

#159 Post by qvisfr »

Var o hämtade stolen igår, och den ser riktigt fin ut. Kanske för smal vid låren för mig, men jag skall montera och provsitta lite först innan jag bestämmer mig. :oops:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

johan944
Addict
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981

#160 Post by johan944 »

Ser bra ut med den stolen, själv så provsat jag en motsvarande recaro stol på bilmässan och den var grymt skön att sitta i.

Måste bara fråga var du köpte din bakre krängningshämare?

Mvh Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

qvisfr
Turbo-Poster

#161 Post by qvisfr »

Sen satt jag här ikväll och titta på stolen och började fundera på vinterprojekten.
Då for dj-en i mig och ut for jag för att "kolla" lite. Började med att ta ut passagerarstolen, och började sen dra i mattor o inredning. Vilket lim de använt!!!!
Först blev jag chockad över att det var ljudisolering under. Det är ju en CS för guds skull!! :evil:

Men när jag fått bort en bit verkar det inte va så hemskt mkt i bilen. Dock undrar jag hur jag enklast skall få bort isolering och limrester i bilen?
Vill nog ha den helt plåtren och blå, men kanske fotstöd i aluminium.
Det blir väl rejsigt, och förhoppningsvis lättare. :d=:

Ursäkta bildkvalitén, men det är ju kolsvart ute i stormen!
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

qvisfr
Turbo-Poster

#162 Post by qvisfr »

johan944 wrote:Måste bara fråga var du köpte din bakre krängningshämare?

Mvh Johan
PC Göteborg.
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

Torbjorn968
Addict

#163 Post by Torbjorn968 »

Kan det vara så enkelt att behållaren läcker? Jag får fylla på ungefär var 500 mil från den svarta delen upp till "fullt".

mvh

TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!

johan944
Addict
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981

#164 Post by johan944 »

ahha tack ska åka till PC i Sthlm och se vad dem tar.

Är det någon särskild modell man ska fråga efter?

Förlåt för jobbiga frågor men jag ska försöka att ban rusta min bil till nästa sommar och har ingen krängare bak

Mvh Johan Stigson
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

qvisfr
Turbo-Poster

#165 Post by qvisfr »

easec wrote:Tiderna på Nordslingan är ju grymma! Har bara orkat med strax över 11 med min SAAB. Med nästa bil kanske jag kan sänka mig under 10! Men det är fortfarande långt kvar till dina tider!
Tack så mycket.
Dock så har det blivit över 100 varv bara i år, och de flesta nu på höstkanten, och jag märker att det behövs sk. "confident"varv innan farten kommer som Gaute säger! ( tack Gaute för att du agerat mental coach under året!!)

Kör din SAAB en långhelg, och du kapar massor med tid efter att studerat ideallinjen, pratat och åkt med andra duktiga förare, provat lite här o där!

Igår fick jag ett intressant resonemang mailat till mig från en hängiven Ringen F-n som skrev:
"Jag, precis som du , lägger en hel del tid till att surfa på saker som har med ringen å göra! Efter att ha följt din utveckling på ringen har jag nu lite intressanta frågeställningar! Jag älskar nämligen att spekulera i tider etc...

Du har sedan i somras förbättrat dig med 30 sekunder (har för mig att --- sa att du hade kört som bäst på 8.47 i juni när jag var nere första gången å vi träffades uppe i Wimbach) Nu är du nere på 8.17. Om vi översätter det till ett fullt varv så vad jag förstår skulle det motsvara ungefär nånstans mellan 8.42-8.47 (25-30 sek borde väl din bil ligga på mellan broarna)?
Hur mycket mer tror du själv det finns att hämta? Det kan ju inte gärna röra sig om så himla mycket. Tyvärr är ju din bil för gammal för att finnas med i alla officiella listor på tider runt ringen, men jag kan ändå inte mostå att spekulera vad den officiella tiden skulle kunna tänkas vara. En 993 med 285hk har Sport Auto kört på 8.28 och en Boxster S med 252 hk på 8.32. Det borde ju kunna indikera att din bil (orginal) borde kunna ligga på runt 8.40-8.50, eller vad tror du?

Början vi då räkna (vilket är det jag tycker så mycket om ) så borde väl din bil med modifieringar var god för nånstans runt 8.25-8.40 helvarv. Det här blir ju givetvis grova uppskattningar men ändå rätt intressant. Det skulle ju innebära att bästa möjliga BTG skulle ligga nånstans mellan 8.00 och 8.15 kanske?"

Så nu måste jag nu ner till de tiderna!!! Eller Hur??? :#944burn: :#stupid:
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

Post Reply