Utzon.se wrote:
Jag har hittat 192st 924-Turbo i Sverige
20/4 2006 var det 164st som var avställda
Alltså 28 bilar av 192 som var påställda, knappt 15%... Frågan man kan ställa sig är hur många av dom andra 85% som så att säga inte blivit vårluftade än och hur många som inte är i körbart/besiktningsbart skick?
50% i ständig förvaring och i varierande skick? Min är avställd och kommer så att förbli ett tag.
Otto.D wrote:
Maxx wrote:
Ett S i serienumret istället för ett N?
Jag menade något "roligare" typ spec modell etc
Förstod det.
Utzon.se wrote:
Otto.D wrote:Vad utmärker dom 2 som inte är gjorda Neckarsulm?
245-275Hk GTS/GTR-varianter
Det finns minst två, antagligen tre 924 Carrera GT eller fler (har för mig siffran fyra nämnts vid tidigare tillfällen) men de är inte inräknade? De två som du nämner, vet du vilka modeller det är eller hur många hästar motorerna har?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Har en vit -79 som är under hopmontering och skall förhoppningsvis få komma ut en sväng innan vintern. Har varit avställd sedan -98 då topplockspackningen gav upp.
Kul att se att det skall finnas två 931 till i U-V.
Jeg har akkurat registrert meg her... Er kamerat av "Wide"... Jeg har en 931 som er under ombygging til carrera GT look... Ser du har MYE kunnskap om 924 og 924 turbo i sverige.. Motoren min skal være bygget opp av en SAAB GURU i Sverige, med Saab 900 T16 datasprut og throttle bodies og bygget om til twinturbo. Turboene er bygget om fra høyre til venstre side, smidde stempler og mye andre gromme deler...
Har du hørt noe om Denne motoren??? Stod visst nok i en svensk bil som ble solgt til Norge....
Spännande bygge du verkar ha kommit över 931twinturbo! Tyvärr har jag inte hört något om detta bygge tidigare. Men det vore väldigt kul om du ville slänga upp lite bilder och en tråd under "våra bilar" så att vi alla kan få beundra detta!
Hei igjen Patand.....
Skal se om jeg ikke får gjort det over helgen, må få tatt litt bilder og finne frem bilder fra pc`en min hjemme.... Fyren som bygget motoren heter Klas og kommer fra Trollhettan... Mener han var en såkalt Saab guru...
931 -79 Sommarbil, import -86 Tyskland, Ombyggd i Tyskland -91 med glasfiberkit spoilers och kjolpaket enl 951. Motor helt orginal. Motorrenovering -02.
Micke
Mikael Evertsen /Landskrona
Porsche 931 -79
VW Polo
Cresent 3vxl.
Denna tråden hade man ju sånär glömt bort! Har iaf fyllt på listan med Dans och Mickes bilar samt editerade Millens inlägg så att det nu står gegge där istället och jag passade på att lägga till min fars 931a (Berand) också!
EDIT: mevert931 (Micke) fanns redan i listan såg jag nu, du var inte sen Micke!
Jag tänkte behålla min helt i orginal, den är i gott skick, när det gäller inredning och kaross. Men har tyvär hafft lite fel ägare vid något tillfälle.
- Kopplingen mellan transaxeln och växel lådan var svetsad på platts! Så det vart till att byta låda..
- Div gängor sönder dragna.
- Slangen mellan turbon o bränsle "vågen" var tejpad! Så den är bytt.
- Div glödlampor är inlödda i socklarna, då personen i fråga tydligen inte hittade till macken för att köpa rätt sort...
- Bussningarna till generatorn var slut, så den var strappad med bunt band i stället...