Att inget av detta är streetrace kan vi väl vara överens om. Sen att tidningarna, rättare sagt journalisterna, inte vet vad streetrace är finner jag inte så märkvärdigt. Det låter bra om man vill sälja lösnummer.
Gumball 3000 är inget race. Ingen vinner något för att de är först, men naturligtvis så kommer det alltid att vara de som vill vara först om så bara för att kunna säga att de var först av alla.
Att någon som äger en snabb bil aldrig kör för fort har jag svårt att tro och om man deltar i t ex Gumball 3000 så blir det nog svårare att låta bli. Oavsett så är det inget som gör Gumball till ett illegalt race på allmän väg. Det går utmärkt att delta utan att bryta mot hastighetsbegränsningar eller på andra (mer grövre) sätt bryta mot lagen. Som jag skrev tidigare, många verkar ha missuppfattat vad Gumball 3000 egentligen är.
Sen ska det inte förnekas att många av deltagarna kör olagligt fort och även bryter mot en hel del andra lagar, men det är deras personliga ansvar. Andra åker limosine och dricker champagne hela vägen ... Killarna som körde en CV2 genom USA tror jag hade svårt att bryta mot några hastighetsgränser. Eller de som körde glassbilen förrförra Gumball 3000.
/m - som mer än gärna skulle delta i ett Gumball 3000