I fredags förra veckan fick Bengt i Bjärred ett besök av mig och en viss lila Porsche

Efter en första provtur konstaterade han att den gick jämt och fint i motorn och jag blev lite stolt
Efter en stunds mekande så var det dags för provstart igen och den gick igång (förvånad?) Ut på provtur!! Jävlar vad bilen gick nu när vi gasade lite, och ändå så laddar den inte riktigt fullt då min wastegate är för dålig... Dock så upptäcktes lite problem....
När vi skulle stanna för att byta förare (från Bengt till mig själv) började det att rycka som F-n från motorn

Fort, spring ut och upp med huven... Där var den, en slang hade klämt sönder och börjat läcka av det höga trycket i kylsystemet...
lugnt körde vi hem till bengt igen för att kolla lite mer... bengt upptäckte då att där skulle det minsann sitta en liten vattenpump som kyler turbon efter det att motorn är avstängd... istället så satt där en 90 graders kopparrör istället som var alldeles för kort... så när slangklämman hade skruvats åt hade den klämt av en del av slangen... attans!!
Men den suveräne Bengt mekade dit ett nytt rör som inte klämde sönder något och jag kunde bege mig hemmåt....
Jag är riktigt nöjd med bilen nu, den går hur grymt som helst!! Dock så finns det nu lite grejer som behöver åtgärdas i motorn! En sån där pump ska ja skaffa och sätta dit, sen så behöver jag nya slangar i motorn rent generallt... dom börjar bli riktigt kassa och torra nu.... sen är det lite småfix bara som kräver en dags arbete.... ja, just det... wastegates ska shimsas med, det fick jag med några brickor och bultar av bengt så att jag kunde göra de....