(Bilden tagen för en vecka sen)

Allt började för snart 2 år sen när jag på höstkanten inhandlade en 944 -88 med ca 18k tror jag det var på mätaren.
Då var den i stort sett ett renoveringsobjekt, trasig klädsel, dålig lack och mycket annat småplock som behövde fixas.
Vi började men att klä om all inredning i bilen (säten dörrar baksäte osv.) till svart alcantara (stava!). Det var lite bökigt att klä om baksätet men det blev riktigt bra tycker jag, inga bilder på det dessvärre.
Vi slängde i ett slutsteg och byggde en fin låda med 2 st 69or i samt bytte famhögtalarna till 4.5" tror jag det var, inte säker.
Bilen gick bra hela sommaren sen utan strul men vi tyckte att den var lite för trött :/ känndes inte som de där 163 hästarna var så pigga.
Så denna vinterns projekt var en motorrenovering.
motorn lyftes ur och plockades ner i smådelar, alla packningar, slitdelar och dylikt byttes.

Planad och portad topp, omslipad kamm

nya kolvar vevstakar vevlager beställdes. Det blev en uppsättning cheva 350 kolvar och stakar samt hondalager. Vi borrade upp och fodrade blocket.

Hon plockades sen ihop på vårkanten lagom till besiktningen och gick igenom utan anm.

Nästa vinters projekt blir att ta hand om utsidan, ny lack och lite annat ska fixas
Ps. har säkert 100 stavfel klaga inte

MVH jeppe