Maxx wrote:Är det för att den är ombyggd till 944 som du är intresserad av den?
Att den inte är besiktigad sen 2003 betyder att den stått still sen dess (troligtvis). Frågan är varför.
"Småfix" med el brukar bli större fix, i synnerhet om man inte vet vad felet är.
Är det nuvarande ägare som byggt om bilen? Varför har han inte tid att besiktiga den? Jobb kvar innan den går att besiktiga, och/eller har den inte blivit besiktigad sen ombyggnaden? Är det nuvarande ägaren som byggt om bilen så har han förhoppningsvis koll på att bilen inte har rost. Hur bra är karossombyggnaden gjord (kvalitetsmässigt)?
Skinnklädseln och ädelträpanelen är nog inte orginal. Är det snyggt gjort så ...
Jag hade kollat på fler bilar också.

Tyvärr är det rätt mycket priser jag går på, då jag inprincip räknar med att få lägga ner endel pengar på den. Framdäcken är tydligen nedslitna till gränsen för att farbror blå ska komma och säga sitt.
Sen tycker jag att 944 ser bättre ut helt enkelt.
Funderar på att åka och kika på den nästa vecka, ska kolla upp de frågorna du ställde ovan. Något mer man ska kolla på? Saker som brukar krabba med 924 (som det är)?
Pm:ar med en kille som skulle ha några 924 turbo vilket är nr 2 på önskelistan..
Annars får det tyvärr bli en billig golf gti från 80-talets början, för att i framtiden köpa min "pojkdröm"

Är som sagt bara 18, så detta är första bilen..