Mitt oxå. Han kan få sitta och se på när jag byter topp såfort jag fåttRacing wrote: Mitt passagerar säte e öppet för honom när,var och hur som helst.
den. Då har jag nån att skälla å gapa på när jag blir förbannad.

/xxx
Mitt oxå. Han kan få sitta och se på när jag byter topp såfort jag fåttRacing wrote: Mitt passagerar säte e öppet för honom när,var och hur som helst.
Jag hade en 924 turbo ett kort tag, och motorn och "knuffen" i bilen var det absolut inget fel på, tvärt om! Men, att säga att den är som en 944:a, eller ens lik den i väguppträdande/upplevelse vill jag inte hålla med om! 924 känns mycket, mycket mer "mekanisk". Egentligen är det lådan som förmedlar den känslan (som ju är den man drar i hela tiden och har direkt kontakt med...). Det kändes faktiskt lite "lastbil" i lådan om jag får vara helt ärlig... Sen är det ju en försvarlig mängd delar som är helt nya på 944:an och framåt, dessutom utvecklade av Porsche, för Porsche, eller har jag fel? Men, kanonbil som är oerhört undervärderad det är det, men inte jämförbar med 944/968:an...Sydbom wrote:....Konstiga är ju att 944 tydligen är ok i hans värld men inte 924?
skillnaden på dom två i körupplevese är väldigt liten!...
Mmmm, jag har funderat mycket på detta. Inte pga. av 924:an, utan pga. av Cayenne och deras nya 4-dörrars bil som det snackas om... Kommer ordet Porsche överhuvudtaget att vara magiskt om 10 år i en värld där alla biltillverakre sysslar med "badge-engineering"?ninetofour wrote:...Det är bra att vi reagerar mot sådant här för det gynnar inte heller den framtida prisutvecklingen för bilarna....
Maxx wrote:...Nog för att de har samma namn, men det är inte samma Ferdinand Porsche bakom Bubblan och 356:an. Ferdinand Porsche Sr är bubblans skapare. 356:an är skapad av Ferdinand Porsche Jr (dvs sonen), även kallad Ferry Porsche.
Sen för att förvirra lite till så har vi även Ferdinand Porsche III (sonsonen) med smeknamnet Butzi som var den som fick förtroendet att formge bland annat 911:an.
Butzi har Alexander som andranamn och "F A Porsche" känner kanske de flesta igen. Så prylar med "Porschedesign", som glasögon, kaffekokare och en hel del annat, har inget med Porsche Biltillverkaren att göra, utan är prylar som designats av Butzis eget designföretag.
<besserwisser-mode off>
Dagens lektion.![]()
Ps. Ytterligare en koppling Porsche–VW, och ytterligaren en Ferdinand, är ju Ferdinand Piëch, sonson till Ferdinand Porsche, son till Louise Piëch (f Porsche) och kusin till Butzi Porsche. Ds.
...ja, tänk om det är såSydbom wrote:...Men finns ju möjligheten också att han har kört en 924 som var i väldigt dåligt skick eller så och där av tycker illa om den!...
Ha, ha, lite humor i tråden!!!mmbv5 wrote:...Lite upprörda diskussionermen ensak är ju fakitkst sann. 924 är en 924 och det är väldigt mycket VW över det hela !!
Frågan är om inte VW Scirocco är en bättre bil än 924?? (alltid retar jag någon)...
Users browsing this forum: No registered users