944 Turbo -86 (bana + gaträser)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

Re: Uppdatering med färska bilder (ny stol monterad)

#16 Post by Svala Snubben »

easec wrote:
Formel 1 banan oxså?
Då du inte verkar ha tid, lust eller ork att svara på min fråga, så ska jag istället försöka svara på din.

Nej , jag har inte monterat in någon Formel1-bana i bilen. Om du syftar på att det blir en körställning med långt fram till ratten, så kan jag ju först börja med att säga att du inte har någon aning om min fysik. Körställningen kanske passar mig som handen i handsken, eller så går den att justera med hjälp av rattdistans o.s.v.

Om du skrev med glimten i ögat så kan du väl använda dig av tecken som klargör detta (läs smileys)?

Har du inget vettigt att komma med så föreslår jag att du slutar kladda i min tråd, det gör du bättre i din egen (Om din rasade bil)!

Mvh // Calle
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

Bilduppdatering igen (Vita blinkers monterade)

#17 Post by Svala Snubben »

Tack vare "qvisfr" på forumet så har ett par klara blinkersglas landat hemma hos mig... Billigt inköpta på ebay i tyskland (~500SEK)

Tycker det gjorde sig finfint i fronten med dessa!? Eller vad säger ni?

Mvh //Calle
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Svala Snubben on 2006-07-05 21:23:10, edited 1 time in total.
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

En till bild...

#18 Post by Svala Snubben »

Motorrumsbild
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

Re: Bilduppdatering igen (Vita blinkers monterade)

#19 Post by qvisfr »

Tycker det gjorde sig finfint i fronten med dessa!? Eller vad säger ni?
Skitsnyggt!!
Du kommer bli görsnabb nu.... :lol:
Gillar dina fälgar till vit bil!!
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bilduppdatering igen (Vita blinkers monterade)

#20 Post by Svala Snubben »

qvisfr wrote: Skitsnyggt!!
Du kommer bli görsnabb nu.... :lol:
Gillar dina fälgar till vit bil!!
Snabb är man ju redan *host* eller rättare sagt bilen är snabb... Resten beror på det som finns mellan ratt och ryggstöd :D

Träffade Olof vid leveransen av blinkersglasen, vi drömde oss bort till Ringen ett tag... Ska peppa Anders så blir det resa ner mot slutet av sommaren, tidig höst...

Calle
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

Re: Bilduppdatering igen (Vita blinkers monterade)

#21 Post by qvisfr »

Träffade Olof vid leveransen av blinkersglasen, vi drömde oss bort till Ringen ett tag... Ska peppa Anders så blir det resa ner mot slutet av sommaren, tidig höst...
Hoppas verkligen jag kan få ledigt. Men vi får koordinera över tel senare.
Go natt!
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Uppdatering med färska bilder (ny stol monterad)

#22 Post by Maxx »

Svala Snubben wrote:
easec wrote:
Formel 1 banan oxså?
Då du inte verkar ha tid, lust eller ork att svara på min fråga, så ska jag istället försöka svara på din.

Nej , jag har inte monterat in någon Formel1-bana i bilen.
Mvh // Calle
För att medla lite och se till att folk inte blir irriterade på varandra i onödan så kan jag berätta att det på forumet Rejsa.nu hölls en en uppskattad diskussion hur, när och på vilka bilar det var rätt eller fel att sätta Nürburgringdekalen. Till och med på Rejsa så var alla inte helt överens men jag tror att konsensus blev att man klipper bort de delar av banan man inte har kört på. Även dekalens riktning verkar anses som mycket viktig, det inträffar då och då att foton på "felklistrade" dekaler presenteras och häcklas av rejsas mer hårdföra medlemmar. :lol:

Därav "Formel 1 banan oxså?" vilket för den insatte (vilket ju nästan är pinsamt att vara :mrgreen: ) betyder "Va!? Har du även kört på GP-slingan!?" eller ett lite skämtsamt "App app app ... GP-slingan får du allt ta och klippa bort [eftersom du inte har kört den]". De som t ex går Scuderia Hanseat får köra även GP-slingan vilket övriga "söndagsförare" på nordslingan ju inte får.

Följande rejsa-trådar är lämpliga som förkovring i ämnet:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2387
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3367
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

Re: Uppdatering med färska bilder (ny stol monterad)

#23 Post by Svala Snubben »

Maxx wrote:
Svala Snubben wrote: Då du inte verkar ha tid, lust eller ork att svara på min fråga, så ska jag istället försöka svara på din.

Nej , jag har inte monterat in någon Formel1-bana i bilen.
Mvh // Calle
För att medla lite och se till att folk inte blir irriterade på varandra i onödan så kan jag berätta att det på forumet Rejsa.nu hölls en en uppskattad diskussion hur, när och på vilka bilar det var rätt eller fel att sätta Nürburgringdekalen. Till och med på Rejsa så var alla inte helt överens men jag tror att konsensus blev att man klipper bort de delar av banan man inte har kört på. Även dekalens riktning verkar anses som mycket viktig, det inträffar då och då att foton på "felklistrade" dekaler presenteras och häcklas av rejsas mer hårdföra medlemmar. :lol:

Därav "Formel 1 banan oxså?" vilket för den insatte (vilket ju nästan är pinsamt att vara :mrgreen: ) betyder "Va!? Har du även kört på GP-slingan!?" eller ett lite skämtsamt "App app app ... GP-slingan får du allt ta och klippa bort [eftersom du inte har kört den]". De som t ex går Scuderia Hanseat får köra även GP-slingan vilket övriga "söndagsförare" på nordslingan ju inte får.

Följande rejsa-trådar är lämpliga som förkovring i ämnet:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2387
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3367
Nä men så lämpligt, man kan aldrig få för mycket information... Dock måste man sålla lite vad som är viktig/oviktigt!

Om det är av intresse för vederbörande som skrev det kryptiska inlägget om Formel1-banan, så kan jag låta meddela att HELA dekalen ska sitta på min bil! Här klipps inte bort någonting! Var nere och gick kursen -95 och då kördes GP-banan!

Skönt att det finns folk som tar sig tid att studera detta och därmed uprätthålla ordning och reda på sina medmänniskor! Jag ser mig därför friad i detta mål, bevis kan skickas via mail eller nåt annat sätt om det föreligger tvivel på mina uppgifter!

Mvh // Calle S
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Uppdatering med färska bilder (ny stol monterad)

#24 Post by Maxx »

Svala Snubben wrote:Om det är av intresse för vederbörande som skrev det kryptiska inlägget om Formel1-banan, så kan jag låta meddela att HELA dekalen ska sitta på min bil! Här klipps inte bort någonting! Var nere och gick kursen -95 och då kördes GP-banan!

Skönt att det finns folk som tar sig tid att studera detta och därmed uprätthålla ordning och reda på sina medmänniskor! Jag ser mig därför friad i detta mål, bevis kan skickas via mail eller nåt annat sätt om det föreligger tvivel på mina uppgifter!

Mvh // Calle S
Vän av ordning tycker sig kunna se att Steilstrecke inte finns med på dekalen så bansträckningen verkar därmed vara korrekt. :d=: (Om det inte är så att vederbörande har kört på just Steilstrecke då även den biten borde vara med.)

Dock tycker jag att dekalen är monterad några grader fel, men jag antar att det blev så i upphetsningen över tankar på denna bana som triggades av själva dekalmonteringen så vi kan nog ha överseende med detta för denna gång. :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#25 Post by emm »

BTW, din bil blev najs med dom klara blinkersgladen!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

#26 Post by Svala Snubben »

emm wrote:BTW, din bil blev najs med dom klara blinkersgladen!
Tackar, en liten grej som gör mycket för utseendet... Till rena fyndpriset dessutom!

//C
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

Nu sänkt och hjulinställningar gjorda!

#27 Post by Svala Snubben »

Så där ja!

Nu är bilen sänkt och hjulvinklarna inställda...

Dock blev det inget av med omindexeringen... Bilen är för mjuk baktill, så killen som gjorde det provade först men trodde att den skulle bottna om man släppte för mycket på stavarna...

Nu återstår då att antingen hitta grövre stavar eller Coil-Over ombyggnad bak. Detta får dock bli ett projekt till nästa säsong, det är vettigare både för min tid och plånbok!

Om någon kan tipsa på storlek på stavar och var man kan få tag på såna skulle jag bli oerhört glad!

Bilen visar hur som helst ett väldigt trevligt uppträdande på vägen (utan att ha kört riktigt hårt) Känns väldigt fint att spårkänsligheten är borta + att det är negativ camber nu :)

Hej så länge

//Calle
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#28 Post by GLind »

Har för mig att det fanna ett mellanalternativ med att behålla stavarna men sätta hjälpfjädrar på vid dämparna. Det var någon här på forumet som gjort så.
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

User avatar
Svala Snubben
S-Poster
Posts: 80
Joined: 2004-11-08 09:45:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm
Contact:

#29 Post by Svala Snubben »

GLind wrote:Har för mig att det fanna ett mellanalternativ med att behålla stavarna men sätta hjälpfjädrar på vid dämparna. Det var någon här på forumet som gjort så.
Okej, ja det hade "min" mekaniker också på förslag... Det verkar ju faktiskt vettigt om man tänker att en sån lösning hjälper stavarna med fjädringsvikten. Operation söka topic/inlägg ska börja nu...

//C
|944 TURBO -86|

[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#30 Post by headline »

GLind wrote:Har för mig att det fanna ett mellanalternativ med att behålla stavarna men sätta hjälpfjädrar på vid dämparna. Det var någon här på forumet som gjort så.
Hallå!

Jag har en sån set-up! Man behöver indexera om stavarna för annars blir det lite högt (det har inte jag gjort och den är för hög!)

Här finns lite info och bild:
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... c&start=45

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users