Nä,min e en 31;a från början.
Som du dock kanske förstår har vi tagit i lite mer än vad som e vanligt med denna.
Har också gjort nytt insug.Funkar skitbra.
Har bankat en del i olika Porschar under årens lopp.
De har alla en sak gemensamt.
Om inte en turbo bil så e kolvarna fanimig gjorda i maräng!
I övrigt är det MYCKET starka bitar.
Vev,stakar osv e smitt i standard.
Blocket ser ut som det skulle kunna driva en stridsvagn.
I turbo vagnarna sitter det oftas sodium fyllda ventiler mm.
Största problemet du kommer få som jag ser det e lådan.
Den i 31;an e starkare helt klart,å i den effektregion jag rör mig fn så börjar till å med den kännas "mjuk".
Då alla 31:or har sportlåda med 1;an ner till vänster finns det nog inte en enda i existens med hela synkringar på tvåan..
Uppriktigt talat..
Jag e hotroder ut i spetsarna.(Porschen e min vinterbil)
Men i fallet med lunga på en 24...jag vet F-n inte om jag tycker det e värt besväret bror.
Speciellt inte då det förefaller att din 24 verkar vara i mkt fint skick.
Hade jag varit i dina kläder hade jag nog köpt en 31;a från början då det e VÄLDIGT mycket som skiljer dem emellan.Lite dumt sagt kan man nog påstå att det faktiskt inte e samma bil-även om de påminner mycket om varandra i utseende.
Kollar du på blocket efter en så ligger de i 10 papp i burkigt skick.
Inte mycket att orda om tycker jag.
Sikta på en sådan å lyft puffran redan från början för att ombesörja det med kolvarna,se över turbon mm.
Häng så dit ditt sprut å ös på.
Knappt 3 papp i kolvar.
2,5 i ombuss av stakar.
Vad nu Julle vill ha för topp pkn.
Lite generella pkn=ca 1000:-
Ngn form av vettig front mont intercooler.
Där har du en JÄVLIGT snabb 31;a med cooler å rejält påställt tryck eller byggd turbo.(27 Kompressorer kan du fixa beggat från 930mm)
Iom 31;ans begränsade vikt å rent generella över design på det mesta...