Maxx wrote:En -79:a kommer väl knappast igenom besiktningen om motorn inte är i orginalskick? Iofs ska besiktningsmannen ha koll på vad som är orginal och inte, men efter vad jag har hört om bilprovningen i E-tuna så lär du få det jobbigt (oavsett).
Jo de verkar vara kinkiga.. men när man berättar att 924:an från 79 har insprut blir de jag pratat med lite förvånade, och de tror att alla bilar innan 80 hade förgasare, så varför inte?
Mina problem är de att själva bränslenålen i fördelaren har blivit för "glapp", och bensin rinner ner via nålen, ner i luftvågen och ger bilen
för mycket bensin oavsett hur co-skruven ligger. Dessutom rinner det ner bensin i filtret, och bilen drar onödigt mycket bensin, och det börjar lukta i kupen efter ett litet tag.
Det verkar vara svårt att hitta en ny bränslenål, och jag vet inte ens om man kan köpa enbart själva "Nålen"... eller om jag måste köpa en helt ny bränslefördelare.