Nu ställer jag frågan till detta allvetandes forum. Frågor enligt nedan:
Jag vill sänka bilen 20 mm men jag hittar bara sänksatser (H&R) från nioelva.se som sänker minst 30mm?
Då bilen skall ned till Sandèn 19:e maj (Service, kamrem och gemballa spolier) så vill jag ha den lite bredare, så vad kan jag max montera för spacers så att de går i linje med hjulhuset i ovankant?
86:ans 951 med CUP 1.
Spacer och sänksats.
- Johan Bergendorff
- S-Poster
Spacer och sänksats.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Johan Bergendorff on 2006-04-13 10:16:18, edited 1 time in total.
- sweanders
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Pär Hylander
- Raceputte
Att kapa ett varv på fjädrarna tycker jag är en underskattad metod, den har vedbodtrimningsrykte över sig men det tycker jag är oförtjänt.
Flyttar du ut framhjulen så "mycket det går" så blir det nog ingen kul bil att köra, det kommer nog att rycka och slita i ratten på våra spåriga vägar (pga kraftigt posiitiv skrubbradie). Jag tror det går bättra att göra på nyare bilar som har negativ skrubb orginal.
Flyttar du ut framhjulen så "mycket det går" så blir det nog ingen kul bil att köra, det kommer nog att rycka och slita i ratten på våra spåriga vägar (pga kraftigt posiitiv skrubbradie). Jag tror det går bättra att göra på nyare bilar som har negativ skrubb orginal.
Pär Hylander
- Johan Bergendorff
- S-Poster
Nu är ju era bilar optimerade för bana, det är inte min. Den går bara fort rakt fram =).Jag är nog rätt mycket ute efter att det skall se bra ut, men för den skull så vill jag ju inte att bilen skall får dåliga egenskaper såklart. Om jag sätter 15 mm spacers bak och låter bli framdelen? Men jag tycker fortfarande att bilen blir för låg om den sänks mer än 30mm. Bak är det väl möjligt att sänka 20mm om man ställer torsionstavarna?
- skillz
- Turbo-Poster
- headline
- Addict