co-skruv och tomgången och tändning.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
AndreasNyström
S-Poster
Posts: 167
Joined: 2006-01-08 17:30:23
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eskilstuna
Contact:

co-skruv och tomgången och tändning.

#1 Post by AndreasNyström »

Har fixat en co-skruv nu, men finns det någon grundinställning på den, där man ska börja?. Nu vägrar bilen i stort sett starta alls, och bilen går med för mycket bränsle.
och ändrar man så ändras tomgången, etc...

så finns det grundinställningar för co-skruv och tomgång, så vore jag glad att få reda på det .)

Och på tändningen så är det som en pilspets som pekar ner på svänghjulet när jag ska ställa tändnignen. Ska den vara i kant med kanten på kåpan eller ska den vara lite över?
När jag ställde den i linje med kåpan så gick bilen rätt taskigt :/

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#2 Post by 944_Driver »

Vad handlar det om för fordon? Först trodde jag 944 men när du nu börjar prata om tändningsjusteringar så måste det väl vara en 924...? (kläm ditt nått i din profil :))

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Lasse
Turbo-Poster
Posts: 611
Joined: 2004-05-06 10:29:40
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1991
Location: Strövelstorp
Contact:

#3 Post by Lasse »

Skruva den i botten o öppna sen 2.5 varv. där har du grundinställningen..
Mvh Lasse
Porsche 944 -85B Mogges gamla
Porsche 944 -85b med turbofront. Skrotad
Farsan 944 S2 Cab -90 Såld..
Morsan 944 S -87
Skåne/Strövelstorp

AndreasNyström
S-Poster
Posts: 167
Joined: 2006-01-08 17:30:23
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eskilstuna
Contact:

#4 Post by AndreasNyström »

jag har en 924... med troligtvis en trimkamm...
2.5varv ska testa det!.. tackar iaf =)
den har gått som F-n iaf... och jag tror ärligt talat att det är en 180hk+ i bilen när det är rätt inställt.
- 924 n/a -79

AndreasNyström
S-Poster
Posts: 167
Joined: 2006-01-08 17:30:23
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eskilstuna
Contact:

#5 Post by AndreasNyström »

944_Driver wrote:Vad handlar det om för fordon? Först trodde jag 944 men när du nu börjar prata om tändningsjusteringar så måste det väl vara en 924...? (kläm ditt nått i din profil :))

//Magnus
klart det är en 924 :D
Last edited by AndreasNyström on 2006-04-13 06:13:00, edited 1 time in total.

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#6 Post by headline »

Turbo eller?

har för mig att tändningen ska stå på 10 grader förtändning, Alltså 10 grader innan kolven når övre dödläget. Det finns markeringar på svänghjulet, 10 grader både före och efter nollan. tändinställningslampan ska alltså inte blinka på nollan!

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

AndreasNyström
S-Poster
Posts: 167
Joined: 2006-01-08 17:30:23
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eskilstuna
Contact:

#7 Post by AndreasNyström »

Problemet är att svänghjulet är lite rostigt.. (så jag ser bara den där pilspetsen) kan man göra rent det på nått enkelt sätt?
- 924 n/a -79

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#8 Post by patand »

Är det en 924 turbo (vilket det inte var såg jag nu...) så ska tändinställningen göras vid 2000rpm...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users