Lätta 968CS
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Lätta 968CS
Vad kan man egentligen lätta på en 968CS utan att gå till överdrift??
Dom enklaste grejjerna är ju bakrutan, skärmar och huv i glasfiber men där känns det nästan som att det är stopp eller finns det fler enkla grejjer?
glömde att byta rutor till plast
Magnus
Dom enklaste grejjerna är ju bakrutan, skärmar och huv i glasfiber men där känns det nästan som att det är stopp eller finns det fler enkla grejjer?
glömde att byta rutor till plast
Magnus
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Jasså Magnus, det ska bli räserbil nu
Jag tycker du ska börja med det du listat. Vill man sen börja kapa bort reservdelsbalja å andra onödiga plåtdetaljer så tar man ju lättningen ett steg längre.
Det går att få ner 968:an till runt 1200 raceready. Då passar klass2 som handsken.
Mvh Björn

Jag tycker du ska börja med det du listat. Vill man sen börja kapa bort reservdelsbalja å andra onödiga plåtdetaljer så tar man ju lättningen ett steg längre.
Det går att få ner 968:an till runt 1200 raceready. Då passar klass2 som handsken.
Mvh Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Ja 1200 inklusive förare är ju optimal vikt för klass 2 men idag väger min bil 1280 utan mig men med 30 liter soppa så bilen måste då ned till runt 1110-1120 för att det skall vara optimalt och det känns svårt..
Detta känns som nästa steg när jag fått in alla nya grejjer i bilen eller så säljer jag min kärra efter säsongen och köper en racepreppad 993 istället men det är ett senare bekymmer
Jag har tjuvstartat lättningen av mig själv så det är på G sen några månader tillbaka
Detta känns som nästa steg när jag fått in alla nya grejjer i bilen eller så säljer jag min kärra efter säsongen och köper en racepreppad 993 istället men det är ett senare bekymmer

Jag har tjuvstartat lättningen av mig själv så det är på G sen några månader tillbaka

Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Gött jag tror vi får gå igenom din bil runt sista helgen i maj då det kommer att vara lika varmt som förra året för då skall det läggas en massa varv på en bana nära dig968EVO wrote:När man börjar närma sig 1130 som jag ligger på så är det inte mycket bil kvar
Du får väl komma ner å göra studiebesök hos mig
/Björn

Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-12-19 13:41:17
- Contact:
Re: Lätta 968CS
Highway wrote:Vad kan man egentligen lätta på en 968CS utan att gå till överdrift??
Dom enklaste grejjerna är ju bakrutan, skärmar och huv i glasfiber men där känns det nästan som att det är stopp eller finns det fler enkla grejjer?
glömde att byta rutor till plast
Magnus
Hvor får man kjøpt denne bakruten, skjermer og panser (huv)?
Hvor mye vekt kan man spare på dette?
- MickeJ
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2004-07-08 23:09:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmby, Strängnäs
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 188
- Joined: 2004-04-18 15:37:32
- Bilmodell: GT2
- Location: Sthlm/huddinge
- Contact:
Före detta verkaren på jobbet, hjälpte Sandén med hans 944 turbo som gick långlopp förut.
När dom inte kom längre i lättandet, gick det så långt att dom började kapa av skruvar som stack ut utanför muttrarna etc.
Om någon fattar.
Dom sparde vell nått kilo där.
Men då gick det i princip inte att kapa bort mer ur bilen, utan att den skule bli skev iförsta svängen.
När dom inte kom längre i lättandet, gick det så långt att dom började kapa av skruvar som stack ut utanför muttrarna etc.
Om någon fattar.
Dom sparde vell nått kilo där.
Men då gick det i princip inte att kapa bort mer ur bilen, utan att den skule bli skev iförsta svängen.

Porsche - there is no substitute
Tekniker på Porsche center Stockholm
Tekniker på Porsche center Stockholm
- Dan Winberg
- Addict
- Posts: 1028
- Joined: 2004-05-01 15:44:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Har börjat fundera lite jag med...
Däck kändes nödvänligast för att börja köra bana. Tack för dem.
Har fått lite info om plastis och han verkar kunna fixa det mesta och har bra priser på huv och skärmar både i glas och kolfiber.
Är mer sugen på kolfiber även fast det blir lite dyrare.
Däck kändes nödvänligast för att börja köra bana. Tack för dem.
Har fått lite info om plastis och han verkar kunna fixa det mesta och har bra priser på huv och skärmar både i glas och kolfiber.
Är mer sugen på kolfiber även fast det blir lite dyrare.
MIN BIL:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]