Stålomspunna bromsslangar ??
- Göran_J
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hallå!
Jag tänkte köpa slangar från Paragon,
http://www.paragon-products.com/Product ... 0&CartID=3
men det finns två olika modeller, antingen fästs den direkt på bromsoket eller så går det ut ett rör från oket som man fäster på.
Jag tror att slangen fästs direkt på oket men är lite osäker.
Är det någon som vet vilken variant man ska ha till en 944 -85/2?
Jag tänkte köpa slangar från Paragon,
http://www.paragon-products.com/Product ... 0&CartID=3
men det finns två olika modeller, antingen fästs den direkt på bromsoket eller så går det ut ett rör från oket som man fäster på.
Jag tror att slangen fästs direkt på oket men är lite osäker.
Är det någon som vet vilken variant man ska ha till en 944 -85/2?
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Göran_J
- S-Poster
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Göran_J
- S-Poster
Det blev bra.
Men nu har jag ju bara bytt där fram än så länge.
Och jag glömde att spara gummiinfästningan som satt mitt på den gamla bromsslangen, den borde jag ju ha skurit loss och satt på den nya slangen men det tänkte jag inte på då. Det enda som jag är orolig för att slangen ska skava mot är just den lilla plåten som men egentligen ska fästa slangen i.
Annars så var det inget som var konstigt. Jag har ju inte hällt i bromsvätska ännu men der ser ju bra ut.
De verkar ju vara bra. Om jag förstått rätt så är det en stålomspunnen silikonslang som är skyddad med ett plasthölje.
Det finns ju fler som använder samma slangar, se länk.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25461

Men nu har jag ju bara bytt där fram än så länge.
Och jag glömde att spara gummiinfästningan som satt mitt på den gamla bromsslangen, den borde jag ju ha skurit loss och satt på den nya slangen men det tänkte jag inte på då. Det enda som jag är orolig för att slangen ska skava mot är just den lilla plåten som men egentligen ska fästa slangen i.
Annars så var det inget som var konstigt. Jag har ju inte hällt i bromsvätska ännu men der ser ju bra ut.
De verkar ju vara bra. Om jag förstått rätt så är det en stålomspunnen silikonslang som är skyddad med ett plasthölje.
Det finns ju fler som använder samma slangar, se länk.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25461
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- headline
- Addict
Jag tänkte beställa slangar på www.pelicanparts.com och jag kan fixa (med stor sannolikhet) att man slipper tullen. Har en kompis som skickar paketet från staterna. Skickade ett jättepaket sist och det gick igenom iom att det kommer från privatperson.
Finns det någon som vill dela på den frakt som trots allt blir?
Tänkte att upp till fyra set är lagom. Har lovat att inte köpa för mycket och tunga grejer denna gång så hon inte behöver konka på massa tungt!
Några som är intresserade?
Mvh Gustav
Tänkte att upp till fyra set är lagom. Har lovat att inte köpa för mycket och tunga grejer denna gång så hon inte behöver konka på massa tungt!
Mvh Gustav
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
Ett sätt att med ännu större sannolikhet slippa eller få låg tull är att skriva ett lågt värde på paketet när man skickar det.. Självklart gör jag själv aldrig så..!headline wrote:Jag tänkte beställa slangar på www.pelicanparts.com och jag kan fixa (med stor sannolikhet) att man slipper tullen.
Jag kanske är intresserad av att hänga på på en beställning om det är ok att beställa bussningar istället? Jag har inte kollat så mycket på pelicanpart:s utbud, men kan kolla lite mer noga om det är ok att hänga på beställningen?
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- FSN
- Raceputte
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
Blir det verkligen billigare än att köpa direkt av tex Hydroscand??headline wrote:Jag tänkte beställa slangar på www.pelicanparts.com och jag kan fixa (med stor sannolikhet) att man slipper tullen. Har en kompis som skickar paketet från staterna. Skickade ett jättepaket sist och det gick igenom iom att det kommer från privatperson.
Mvh Gustav
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- headline
- Addict
FSN wrote:Blir det verkligen billigare än att köpa direkt av tex Hydroscand??headline wrote:Jag tänkte beställa slangar på www.pelicanparts.com och jag kan fixa (med stor sannolikhet) att man slipper tullen. Har en kompis som skickar paketet från staterna. Skickade ett jättepaket sist och det gick igenom iom att det kommer från privatperson.
Mvh Gustav
Har haft kontakt med Hydroscand och det skulle bli bortåt 1200 spänn för slangar. Har även försökt få kontakt med killen här på forumet som jobbar där men inte fått något svar... Dessutom har jag 20 dollar rabatt pga min förra beställning.
Mvh Gustav
- Indischrot
- Turbo-Poster
-
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- headline
- Addict
- headline
- Addict
Fick svar från Pelican och det som skiljer mellan DOT och inteDOT är att i DOT är det ett gummihölje mellan teflonslangen och stålytterhöljet. InteDOT saknar detta mellanlager av gummi och består således av teflonslang och stålhölje.
Några expertmässiga kommentarer på detta? Hur brukar slangar se ut?
Mvh Gustav
Några expertmässiga kommentarer på detta? Hur brukar slangar se ut?
Mvh Gustav
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994