Hej!
Håller på att byta kamhuspackningen samt alla tätningar på kamaxeln på min 944 från -83. Som bekant måste ju hela huset inkl. kam lossas för att byta kamhuspackningen. Det har jag gjort. Såg ut att vara dags för ett byte där om man säger så...
Men, nu till min fråga. Det är ju väldigt lätt hänt att det kommer in smuts i kamhuset när man har det lös, även om man är försiktig och torkar rent innan och så . Känns det som iaf. Dessutom är det en hel del gammalt oljegägg i kamhuset som vore trevligt att bli av med. Är det en dum idé att plocka ur kamaxeln ur huset och göra riktigt rent? Riskerar man mer än man vinner?
Tar man ut axeln framåt, d.v.s. ur den ände som rotorn sitter i? Isf: Om man skruvar av kamremskåpans bakre del från huset, är det fritt fram att ta ur axeln då eller finns det fler spärrar? Jag har liksom bara de tre skruvarna som håller kamremskåpan vid huset kvar isf, allat annat är redan väck.
Tacksam för synpunkter!
M.v.h. Ulf
Dumt att plocka ur kamaxel på 944:a?
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2005-01-24 07:59:00
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Location: Linköping
- Contact:
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2005-01-24 07:59:00
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Location: Linköping
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users