Hmm...fundera på om jag fattat rätt här!?944-90 wrote:Hej
Metoden som jag använt till toe är så här:
Förutsättningen är att bakhjulens toe är hyfsat bra...(kanske inte spelar så stor roll??)
Tag en fisklina med krok, sätt kroken bakom bakhjulet i däckmönstret.
Spänn upp linan parallellt med bilen framåt, parallellt med framhjulet.
Knyt fast linan i något stabilt föremål framför bilen (bottendelen till uteparasollet är perfekt).
När linan är uppspänd ca: 25mm från framhjulet mäter man först avståndet mellan linan och bakre fälgkant och sedan avståndet mellan linan och främre fälgkant.
Jag tycker metoden funkar bra, men den är halvt hemmasnickrad, så jag är tacksam för synpunkter om det finns någon tvivelaktighet i att göra så här.
// Sture
Du spänner linan från bakdäcket o framåt, ca 25mm utanför framdäcket!
Men om du inte får linan parallell med framhjulets teoretiska "noll-linje"
Helt neutral alltså! Får du inte med det felet då??
