Att den sköter soppa och tändning är självklart, men hur sköter den soppan i detalj?
Har systemet 100-procentig koll på syremängden, eller höftas denna fram baserat på några normalvärden?
Men varmtråd har man full kontroll, men hur är det med luftklappan?
Luftklappan i sig kan inte tala om om det t ex är kall eller varm luft som strömmar förbi den.
Mäter man tryck och/eller temperatur också?
Hur fungerar Motronic med luftklappa (944) egentligen?
- poh
- S-Poster
- Posts: 106
- Joined: 2004-04-13 14:22:22
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholmstrakten
- Contact:
Hur fungerar Motronic med luftklappa (944) egentligen?
Patrik Öhrström
[url=http://www1.shellkonto.se/patriko/]Min Saab[/url]
För eller senare blir det en Porsche
[url=http://www1.shellkonto.se/patriko/]Min Saab[/url]
För eller senare blir det en Porsche
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
Luftmängdmätare; Mäter volymen luft som sugs in i motorn, med hjälp av en klaff oftast, som öppnar sig när luften strömmar förbi. Klaffen påverkar en potentiometer som ger sprutet signal om hur stor mängd luft det handlar om.
Där sitter tempgivare i den, som används vid kallstart
Där sitter tempgivare i den, som används vid kallstart
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users