Bytte kamrem, balansrem och vattenpump i slutet av förra sommaren.
Nu är det dags att efterspänna kamremen.
Porsche center tar 1500:-. för detta jobb.
Är det någon som känner till någon verkstad i Södertäljetrakten som kan göra detta jobb billigare?
(Tyckte att det kostade nog att byta balans och kamrem samt vattenpump )
Jag vet inte exakt men jag kan gå hem och kolla på räkningen. Dock så gick hela kalaset (balansrem, kamrem och vattenpump + byte) på ca 17.000:- .
Jag kollade nyligen byte av bromsklossar fram. Jag fick ett ca pris på 1500:- för jobbet och ungefär 1500:- för delarna. Jag tänkte dock göra detta själv och köpte delar för ca 350:-.
Är det värt så mycket extra att få en stämpel!?! (problemet är väl också att staten ska han sin del när man lämnar in grejerna)
sssswe wrote:Jag vet inte exakt men jag kan gå hem och kolla på räkningen. Dock så gick hela kalaset (balansrem, kamrem och vattenpump + byte) på ca 17.000:- .
Jag kollade nyligen byte av bromsklossar fram. Jag fick ett ca pris på 1500:- för jobbet och ungefär 1500:- för delarna. Jag tänkte dock göra detta själv och köpte delar för ca 350:-.
Är det värt så mycket extra att få en stämpel!?! (problemet är väl också att staten ska han sin del när man lämnar in grejerna)
WOW!
Gjorde du jobbet på Porscheverkstaden på Östermalm då?
sssswe wrote:Jag vet inte exakt men jag kan gå hem och kolla på räkningen. Dock så gick hela kalaset (balansrem, kamrem och vattenpump + byte) på ca 17.000:-
Det här förklarar varför det i omgivningens ögon är exklusivt att äga en porsche!
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
sssswe wrote:Jag vet inte exakt men jag kan gå hem och kolla på räkningen. Dock så gick hela kalaset (balansrem, kamrem och vattenpump + byte) på ca 17.000:- .
Hmm..jag gjorde ju ungefär detsamma på min S2 förra sommaren hos Porsche Östermalm, gick då på runt 11 000 tror jag (inklusive PCS-rabatt).
Jag tyckte det var dyrt då..kan de verkligen ha höjt så pass sen dess ?
Ja, jag gjorde det på Porsche Östermalm med PCS-rabatt (+lite extra rabatt för att det var synd om mig!?!).
Bilen stod vid den verkstaden med trasig balansrem, så jag hade inte mycket att välja på!
Lite intressant är att tillägga. Jag köpte bilen av en mycket känd Porsche försäljare (vill inte nämna namn) och bilen skulle vara genomgången från lykta till lykta och mekanikerna hade jobbat med bilen hela vintern. Bilen gick sedan inte många mil innan balansrem pajade samt kamremmen visade sig vara väldigt sliten. Dessutom hittade jag fler fel som var stor miss av Porschemekare om de kollat bilen från lykta till lykta.
Med andra ord lita inte på någon !
sssswe wrote:Ja, jag gjorde det på Porsche Östermalm med PCS-rabatt (+lite extra rabatt för att det var synd om mig!?!).
Bilen stod vid den verkstaden med trasig balansrem, så jag hade inte mycket att välja på!
Lite intressant är att tillägga. Jag köpte bilen av en mycket känd Porsche försäljare (vill inte nämna namn) och bilen skulle vara genomgången från lykta till lykta och mekanikerna hade jobbat med bilen hela vintern. Bilen gick sedan inte många mil innan balansrem pajade samt kamremmen visade sig vara väldigt sliten. Dessutom hittade jag fler fel som var stor miss av Porschemekare om de kollat bilen från lykta till lykta.
Med andra ord lita inte på någon !
Man har alltså i princip 6 månaders garanti enligt lag! Mycket viktigt att veta om detta när man köper beg bil av handlare då många handlare inte ens vet om det!