Trött på att slå av motorn för att köra caben?
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Trött på att slå av motorn för att köra caben?
Hitta relä G21, plocka ur det och leta reda på pinne 6. Isolera den och voila taket går att köra med motorn igång.
Oklart hur hög fart mekanismen klarar dock, vissa av de nya plåtcabbarna funkar i upp till 50km/h men det ska man nog inte prova....
Oklart hur hög fart mekanismen klarar dock, vissa av de nya plåtcabbarna funkar i upp till 50km/h men det ska man nog inte prova....
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
- Mike-DK
- Carrera-Poster
- Posts: 334
- Joined: 2004-03-29 21:28:23
- Bilmodell: 968 Cab TILL SALU!!!
- Årsmodell: 1992
- Location: Staffanstorp, Skåne
- Contact:
- BNTS
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2005-03-14 20:51:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag fick tummen ur i veckan och isolerade stift 6... Spelar kanske inte så stor roll, men det känns skönt att slippa slå av motorn iaf. Kanske skulle man lägga in en extra brytrare så att man inte kan köra upp caben av misstag.
Niclas
PCS 9748
Boxster S -08 Aprilia Caponord 1200 -13
Ex:BMW 740i -99, BMW F800S -07, BMW HP2 Sport -09, BMW 330 Ci -02, BMW 328iC -96, Citroën BX 16V -90, Opel rekord, BMW 318iT-92
PCS 9748
Boxster S -08 Aprilia Caponord 1200 -13
Ex:BMW 740i -99, BMW F800S -07, BMW HP2 Sport -09, BMW 330 Ci -02, BMW 328iC -96, Citroën BX 16V -90, Opel rekord, BMW 318iT-92
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Det finns en ingående 'speed signal' till reläet (inte pinne 6) förmodligen har det logik för att undvika mishaps. Finns ingen vettig förklaring på hur reläet egentligen fungerar att få tag på.Min bil är avställd annars skulle jag testa och köra långsamt och samtidigt använda taket.
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Det här ska jag göra! Bra info! HAr länge tänkt luska i det själv men aldrig blivit färdig till det.
Hur isolerar ni stiftet rent praktiskt? Närmast till hands är väl att klippa av stiftet men är det en specialrälä (dvs många $$$) så tar det ju kanske emot lite.
Hur isolerar ni stiftet rent praktiskt? Närmast till hands är väl att klippa av stiftet men är det en specialrälä (dvs många $$$) så tar det ju kanske emot lite.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Quick & dirty - böj stiftet
Snyggt & långsamt, sno lite genomskinligt nagellack av hustru/sambo/flickvän och måla pinnen
Överambitiöst, sätt krympslang över den och värm
Samtliga metoder bakåtkompatibla til skillnad från:
Först det själv, klipp av stiftet.....
Snyggt & långsamt, sno lite genomskinligt nagellack av hustru/sambo/flickvän och måla pinnen
Överambitiöst, sätt krympslang över den och värm
Samtliga metoder bakåtkompatibla til skillnad från:
Först det själv, klipp av stiftet.....
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- BNTS
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2005-03-14 20:51:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag provade med krympslang, eltejp etc, men utan framgång. Det höll inte när man satte tillbaks det i hållaren.
Jag vek en lite hårdare plastbit, typ blisterförpackning, över stiftet och en droppe snabblim därimellan, vips så funkade det utan att böja eller klippa. Vill jag bygga tillbaka går det ju alltid att slipa, skrapa etc bort plasten.
Jag vek en lite hårdare plastbit, typ blisterförpackning, över stiftet och en droppe snabblim därimellan, vips så funkade det utan att böja eller klippa. Vill jag bygga tillbaka går det ju alltid att slipa, skrapa etc bort plasten.
Niclas
PCS 9748
Boxster S -08 Aprilia Caponord 1200 -13
Ex:BMW 740i -99, BMW F800S -07, BMW HP2 Sport -09, BMW 330 Ci -02, BMW 328iC -96, Citroën BX 16V -90, Opel rekord, BMW 318iT-92
PCS 9748
Boxster S -08 Aprilia Caponord 1200 -13
Ex:BMW 740i -99, BMW F800S -07, BMW HP2 Sport -09, BMW 330 Ci -02, BMW 328iC -96, Citroën BX 16V -90, Opel rekord, BMW 318iT-92
-
- S2-Poster
- Posts: 290
- Joined: 2006-10-08 21:40:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vänersborg
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 290
- Joined: 2006-10-08 21:40:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vänersborg
- Contact:
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Är inte detta en typisk FAQ-tråd? Mycket bra tipps iallafall.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
-
- S2-Poster
- Posts: 290
- Joined: 2006-10-08 21:40:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vänersborg
- Contact:
Mycket enkelt - fruns nagellack gjorde susen....
Glimrande tips!
Porsche-lösningen med med avstängd motor och tändläge 1 kändes inte hundra. Nu kan jag rulla och cabba upp/ner som andra Porschar.
Jon´s synpunkt håller jag med om - FAQ nästa!
Glimrande tips!
Porsche-lösningen med med avstängd motor och tändläge 1 kändes inte hundra. Nu kan jag rulla och cabba upp/ner som andra Porschar.
Jon´s synpunkt håller jag med om - FAQ nästa!
PCS-nr: 2739
Tidigare vagnar:
944 S2 -91 panthero metallic
944 S2 Cab -91 indischrot
944 S2 -89 alpinweiss
944 -85B steingrau metallic
356 B -60 condor gelb
Tidigare vagnar:
944 S2 -91 panthero metallic
944 S2 Cab -91 indischrot
944 S2 -89 alpinweiss
944 -85B steingrau metallic
356 B -60 condor gelb
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
Vill någon ha Blisterförpackningar kan detta ordnas i PolyPropylen eller PVC med Aluminium på baksidanBNTS wrote:Jag provade med krympslang, eltejp etc, men utan framgång. Det höll inte när man satte tillbaks det i hållaren.
Jag vek en lite hårdare plastbit, typ blisterförpackning, över stiftet och en droppe snabblim därimellan, vips så funkade det utan att böja eller klippa. Vill jag bygga tillbaka går det ju alltid att slipa, skrapa etc bort plasten.

Vi har maskiner på jobbet som gör blisterkartor.
Vill ni ha tabletter i dem går det också att ordna


/Johannes
944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]