Snacka trimmning?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#16 Post by Pär Hylander »

Bengt wrote:Hej Pär, jag har avancerat till R1. Jag har mycket erfarenhet av Knutan.Till exempel avåkningar.
Jag har kollat in dig i smyg när du gör helrenoveringar i depån ;-)
mvh Bengt
Då ska jag alltså kika efter en blå bil i R1-kön!

Vissa dagar är jag nästan bara chaffis, andra är jag med reperatör än chaffis, det är dom mindre roliga dagarna..... På ngt lustigt sätt brukar jag ändå kunna köra bilen hem ändå, har ju slutat att mesa mig och ha den som trailer-queen.


Kom fram och hälsa nästa gång! (skulle jag e ut som ett åskmoln pga av biltrassel så har det antagligen gått över efter en kvart ungefär)
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#17 Post by Corleone »

gurra wrote:Corleone...jag tror jag vet vad du har på gång :) Mäktigare bottendel går nog inte att få..
Nu ska det göras en gång för alla... >600 körbara är roligare än 500 och speciellt med 1,5 krpm bredare register...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#18 Post by Corleone »

Bengt wrote:Med 99 oktan laddar jag 1,3 bar vid 6500rpm. Är lite förvånad att aggregatet hänger med till en 3 liter. Jag har ändå över 1 bar vid 2800rpm. Jag vågar inte säga säkert vad jag har i tändförställning eftersom det kan finnas tempkompenseringar jag inte känner till. För min del så är det ok att öka tills det knackar och sen lägga lite säkerhetsmarginal, men det blir förstås svårt att överföra till ngt annat system.
mvh Bengt
Då har du nog 50 hk till mot när vi sågs! Kul! Problemet är att man vänjer sig fortare än fortast. Körde 0-200 (215 på mätaren) häromdagen och det gick på strax under 12 med försiktig start men ändå så tycker man inte det är så speciellt.
Man får titta på hastighetsmätaren då går det faktiskt undan skapligt ändå.

På tal om trimning, är det någon som vet hur det gått för Nemo och hans högvarviga motorbygge?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users