skillz wrote:
Tänk på att fälgarna inte passar porschen.
Jasså inte? Jag antog att de gjorde de iom att det står att det är porsche cup fälgar? Ok men då kan jag lugna ner mig med fälginköpet ett tag igen
Nix, står ju i annonsen att det är 5*112. Och porsche har 5*130
Men det är rätt "vanligt" att det finns porschefälgar som är till audi. Bland annat S/RS-modellerna (porsche/audisarna).
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
Pär Hylander wrote:Man får nog vara noga med camber och ET för att få in maxbredd, om man nu vill det så att säga.... Dessutom är det väl så att innerskärmarna har ett annat utförande på sena bilar (88 och senare?) som ger ytterligare 1 cm eller så.
Premiumdäck har säkert mycket bättre ekonomi om man kör på gata, tvärtom när man kör på bana. Gatdäcken pallar inte värmen så bra som det blir om man har bråttom, det gör att dom tappar känsla och grepp samt slits fort. Fast jag tycker nog inte skillnaden är natt och dag, speciellt inte om gatdäcken inte överhettar, vilket man kan klara sig ifrån om det inte är så varmt ute (eller asfalttempen snarare)
Rikard, hur upplevde du det mer styrkrafter och ryck och slit i ratten med såpass breda framdäck? Hade du dom på 9" fälg? Hur skiljer ET isf från dina vanliga framfälgar. Jag har nämligen erfarenheten att det blev bångstyrigt som attan med bakfälgar fram, men då fick jag å andra sidan stor positiv skrubbradie och sen är min styrväxel kort som attan (2,25 varv) samt ingen servo.
Pär:
Jag använde 9" fälgar och fick en offset-ändring på 8 mm. Bilen blev definitivt mera styrvillig och lite "nervös". Jag antar att det beror på att skubbradien ändrades? Jag kan förstå att du fick problem med din bil utan servo och med den utväxlingen. Den största skillnaden på min bil var att den blev betydligt stabilare under inbromsning samt att det gick att bromsa senare.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Det skumma är att jag upplevde 225 + 275 som OK i början när jag inte kört med några andra R-däck men i år har jag mest kört med mina Bridgestone RE540 och sen har jag kört ett par banmöten på mina Pirellisar för att få mina däck att hålla säsongen ut.
Jag har testat att ändra bakre krängaren och det blir lite bättre men man skall nog inte förvänta sig samma grepp i Pirellisarna som i Bridgestone däcken.
Om jag inte minns fel så har jag sett 18 tum 295 bak och 265 fram på en 944 S2 cab som går fort som tusan på bana och jag kan tänka mig att det är en liknande setup som många som tävlar i MPC kör på
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06