Dessvärre.
Bor i gbg.
Per.
EGT e vettigt att mäta under utsortering.
Under race...e de meningslöst.
Vid de två bar jag talade om hade jag en avgas temp me OEM röret å 3" hela vägen samt WGn dumpandes rätt i backen på spik 900.
Åxå me element från elfa å typK kabel hela vägen.
Som sagt...
Turbosmällor e MYCKET tänd känsliga.
Backar du tändläget 10 grader för den usla lilla ökningen i tryck..så eldar du för kråkorna.
Nu minns inte jag exakt,men dessutom e det ju så att OEM klockan har inbyggda stopp.Minns bara inte hur mkt det ligger på(för att just backa tändläget menar jag)
Jag ledsnade iaf på den biten.
Hinka ur hela orginalskrotet me spole å allt,för att ersätta me en hall effekt givare från en avsevärt senare golf.
Passade smäck rätt i.
Den signalen ledde jag sedan via skärmad kabel in i SMTn.
K-jete så....*håller mig för skallen me båda händerna medans jag ojjar mig*
Alltså..jag va me på den tiden när de vart allt vi hade att tillgå.
Envisades därför med att jag med den kunskap jag har idag skulle kunna få väl så mkt effekt med det...jag hade fel.
Men..visst...mos gav den.
Tillräckligt för att trots LSD, gå på tvären på trean ute på motorvägen

Moddade bla skiten ur utgången på huset...;

JE kändes meningslöst,å efter att ha kollat me Utzon...
Så visade sig GTR smällorna har plana domar iaf.
Därför...hemsöktes Sverige efter lämligt alt.
Det vi kom upp me vart dessa;

Lilländan gjordes om just a´la GTS/GTR till 22mm...å presto.
Tålde allt vi kastade efter dem iaf.
Vad de är?
Sketna massproducerade grafitbelagda smidda mahle till eftermarknad bubbla.
Gav en negativ vändhöjd på 5,2mm vill jag minnas.
Med ngt urholkad topp gav det rätt precis 8:1.
Funkade klockrent,å...en sts vart en affär på knappt 3 lappar.Inkl ringar,lås å bult.Svårt å slå...
Efter mätningar visade sig OEM insuget va rena halsen...
Så effekten av det blev ett eget insug med 70mm alfa spjäll ifrån en 3 litare.
igen...funkade klockrent.
