Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
DLS
Addict
Posts: 3240 Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:
#1
Post
by DLS » 2005-09-04 19:51:08
Jag funderar på att fixa luftuttag på huven för det blir ju så jäkla varmt i motorrummet.
Är det nån som har några tips?
Vill ju att det ska se snyggt ut o fylla funktion men vill ju inte att det ska regna rätt in på motorn???
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
944_Driver
Addict
Posts: 2296 Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:
#2
Post
by 944_Driver » 2005-09-04 20:41:08
Jag tror någon här på forumet posta en bild som visa lufttrycket vid olika punkter på karossen, det kan vara användbart då man gärna vill släppa ut luft i ett lågtrycksområde.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Bathory
Addict
Posts: 3574 Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:
#3
Post
by Bathory » 2005-09-04 20:50:56
Vår sponsor Utzon.se har en sådan tabell på sin sida & har dessutom gjort hål i sin huv på sin 931:a.
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1412 Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:
#4
Post
by Eddie Varvstopp » 2005-09-04 21:52:01
Jag har tagit upp hål i min huv efter Utzons skiss. Den känsligaste delen jag ser på min N/A är fördelarlocket som blivit väldigt exponerat för väder och vind.
Users browsing this forum: Google [Bot]