Klonkande ljud höger bak

924/928/944/968
Post Reply
Miro
NA-Poster

Klonkande ljud höger bak

#1 Post by Miro »

Hej alla,

Är precis nybliven 944 -97 ägare sedan några dagar tillbaka. Känns härligt som F-n!

Jag fick en till bra pris med tanke på det grymma skicket bilen är i, invändigt. Rent maskinellt har jag dock räknat med att gå igenom den så den är i riktigt bra skick.

Jag tänkte ju vara lite proaktiv o lämna in den till Lindvall på Ekerö för lite översyn (bor i stockholm). Om det inte är någon som har andra tips.

Nu är det dock så att problemen börjat innan jag lämnat in den. Jag får ett klonkande ljud bakifrån höger hjul. Har ju läst massa på forumen om det ena o det tredje. Verkar som det kan vara hjullager, drivknut, handbromsbacken. (trots att jag provkört den ordentligt 2ggr!!)

Finns det några andra vettiga idéer på vad det kan vara? bilen har rullat straxt under 20´mil

Hoppas på några trevliga svar och ideer

/Miro

skillz
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#2 Post by skillz »

Jag fick massa konstiga ljud när bakluckan inte var rätt inställd och inte satt så tight som den borde göra. Det går att justera.
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

Miro
NA-Poster

#3 Post by Miro »

Har kollat bakluckan och även provkört lite till. Allt ljud kommer under ca 60km/h. Vid gaspådrag blir det lite högre ton och när man släpper lite dovare.

Sedan gjorde jag något man inte ska göra när man misstänker något är fel... Jag våldade lite i en kurva och sedan försvann ljudet... Körde i typ 30min efter det och inget nytt ljud.

Adde_k
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#4 Post by Adde_k »

låter väl som en drivknut som behöver fettas in? :/
Porsche - There is no substitute

...quench my thirst with gasoline

Post Reply