Som sagt nybessad och mellan besiktning i Järva Krog och Helenelund finns 1.5km slingerbultsrester av gamla E4:an. Men med duggregn och gamla dubbfria däck gick det lagom fort.
IMG_20240425_152226551.jpg
Bra besiktningsstation i Järva Krog, snyggt och rent, trevliga.
Jag bad om ett extra strängt öga, men det var idel beröm över den blå.
Sen kanske jag uppmärksammar bristerna mer. Lacken är bortskjuten och någon har dragit typ ett dubbdäck över huven som förövrigt är bulig framtill. Lagat med svart färg?

Återkommande på andra småskador i lacken.
Jag kommer att polera den här bilen, inget kan förstöras av det. Och eftersom lokala porschecenter lyckades repa högerskärmen förra veckan

så kommer jag be lackarn fixa dom värsta skadorna. (Ilsketråd jag la upp på Rennlist förra fredagen,)
https://rennlist.com/forums/924-931-944 ... ow-us.html
Men det är ju en relevant fråga här inne också, Vad kan man egentligen få ut för info från ECU:n?
Vinterdäck och en del ful ytrost på transmissionsaxeln och på bult och skruv skvallrar också om att tidigare ägare kört vintertid.
Nåt tar i vid snäva vänstersvängar. Hoppas det är fulfälgarna/däcken som sitter på nu.
Sen är takluckan död! Fick fast den hjälpligt med handkraft häromsistens och den verkar tät, peppar peppar. Jag tar tacksamt emot lite handfasta råd om innertaksrivning om någon har svängarna förbi Solna, ska beställa kuggarna snarast helt klart.
Förra ägaren bytte en (1) huvdämpare! Dämpade inte mot mitt huvud, fråga mig hur jag vet.

Nya på gång.
Ena bulten till bakluckan behöver justeras. Tvättade bilen när jag kom hem och nu kan sägas att skuffen är ren på insidan också. Märkt det där tidigare, bara inte blivit av än. Men skönt och bli av med allt böss som samlats där. Måste kolla dräneringen också nån dag.
Kupévärmen lever sitt eget liv. Ingen ac men tempinställning. Nåt är galet där?
Bensinpumpen tjuter! Antingen slut eller felmonterad. Redan öppnat tanken för att få ur flera år gammal soppa så tankfiltret har jag tittat på, fint där. Men hela bränslesidan ska gås igenom över tid, ny pump och bakre slangar ligger på bänken.
Funderar även en del på spridare och ECU:n i just 91:or som har andra spridare/ecu än både 89-90 och sen 968. Tydligen ger dom samma hp/vridkurva men flödar mindre, jäkla liv på dom i alla fall.
Framskärmen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.