Har en 944s från 87 som blivit överhettad och efter att ha frågat mig runt lite verkar ser som att packningen till topplocket gått (i bästa fall). Får olja i kylarvattnet och vatten i oljan.
Har förstått att jobbet i sig inte är speciellt svårt men framförallt tidskrävande. Någon som har fixat detta på verkstad och kan uppskatta ett ungefärligt pris på att få det fixat?
Tack på förhand!
Byte av topplockspackning
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2021-06-06 14:06:06
- Bilmodell: 944S
- Årsmodell: 1987
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3376
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Byte av topplockspackning
Inget svar på frågan, men passa på att byta remarna samtidigt som du fixar packningen.
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Re: Byte av topplockspackning
Har S-modellen värmeväxlaren på samma sätt som en vanligt 944? Då ska du börja där innan du river av toppen! Det är några packningar för kaffepengar som ger sig där och blandar olja med vatten. Kolla kompressionen och är den okay så sikta på värmeväxlaren i första hand.
Om det är topplockspackningen:
Den stora frågan är väl om det blivit några andra skador än bara packningen? Du får riva ner och kolla..
Men som sagt, passa på att byta alla andra grejer i närheten, remmar, vattenpump, packboxar.
// Magnus
Om det är topplockspackningen:
Den stora frågan är väl om det blivit några andra skador än bara packningen? Du får riva ner och kolla..
Men som sagt, passa på att byta alla andra grejer i närheten, remmar, vattenpump, packboxar.
// Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users