Då är bakvingen på plats, den var lätt att sätta dit särskilt när det inte var så noga. Det blev bara lite sprayfärg på den och ingen till-fixning av finishen som tur var ...för då hade det varit en hel del att göra.gtBen wrote: ↑2023-05-21 21:21:28Jag har beställt en ställbar vinge av honom, mycket lämpligt att han lade ut om en kampanj på dem igår. Sedan så ville jag inte ha bling-bling-sidolisterna eller nedersta biten utan bara vingen och hållarna på vardera sidan. 380 Euro OCH han gör då en lättare variant också ...hoppas att det blir bra nu barajag tycker han verkar pålitlig och har varit aktiv länge.
Nästan så hans grejor har onödigt hög finish för mitt ändamål men kommer inte på var jag sett andra som säljer liknande grejor. Engelsmannen jag köpte all annan plast av på ebay.co.uk för 6-7-8 år sedan verkar ha lagt ner
968-vingen väger nästan 1,5kg mer än original gummivinge men lär göra ett helt annat jobb än vad den gjorde. Det blir lite insparad vikt i allafall om jag räknar mot att jag hade både aluminiumvingen och gummivingen monterade samtidigt.

Innan 968-vingen åkte på gjorde jag en acc-test efter att 2/3-delar av splittern kapats bort och att jag plockat av alu-vingen.
Acc-tiden 100-200km/h gick ner med 2 sekunder, och acc-sträckan minskade med 100 meter ...det hade jag behövt på Anderstorp. Jag funderar på att köra kvällskörningen där i slutet av augusti för att se hur bilen går där efter lite meckande.
Jag har prov-monterat sakerna runt det VEMS motorstyrsystem som jag fick tag på. Det som behövde fixas var en tempgivare på insugsluften, en slang före gasspjället till Vems-boxen för att mäta undertrycket, en bredbandslambda-sensor, inkoppling av en RS-232 kontakt och skaffa en adapter RS-232 till USB för att kunna köra Vems-tune. Efter Kinnekulle ska det gå att börja testa lite. Det är bara kunskapen som jag själv inte har på plats, men det finns ju andra som har

Och jag är anmäld till pcsr race 3 och 4 på Kinnekulle nästa helg, och det är inte så mycket kvar att fixa innan dess heller.
Jag var och körde superstage igen, ny bästa tid blev 1:28,20 och det var inte ens ett bra åk. Jag har lite svårt att motivera mig att köra för allt vad tygen håller där.
Efter att jag varit inne och tankat i byn där så stod den på tomgång i kanske 10-12 minuter och vid line-upen strax efter stod mätaren på max och den tryckte ut kylarvätska. Idag kollade jag att fläkten verkligen går igång när det blir varmt och tömde jag ut lite och fyllde på med ny water-wetter då det blivit utspätt 2 gånger nu, jag får pyssla om den lite och lufta noggrannt.
Jag har dessutom sänkt den typ 15mm fram och minskat camber fram bara lite grann på topplagringarna, vilket innebär även lite mindre toe-out.
Bak är den sänkt 5-8mm och camber är nog minskad en grad till knappt 3grader, den har haft lätt att låsa upp bromsen bak så jag fått pumpa och bilen gått som en snok vid kraftiga inbromsningar. Jag tror det är för att det varit lite för lite anliggningsyta för bakdäcken.
Nu är det bara att fimpa katalysatorn som är kvar, i början av nästa vecka hoppas jag få hjälp på en lyft med det

Skriv gärna hur finishen är på din vinge när du får den.Lau Christophersen wrote: ↑2023-05-21 21:56:34 Jeg har også bestilt en stilbar vinge af ham igår, han virker rigtig fin.