Såååå, då är det snart på riktigtgtBen wrote: ↑2023-04-25 23:09:33Jag hoppas på att komma under 1:55 i kvalet när det väl gäller på första tävlingen/kvalet, jag har lite kvar att ge i slutet på rakan och på några bromspunkter. Det är kul när man känner att man börjar få till det på en bana som kräver en väldigt speciell körstil jmf med allt annat man kört på, och det är bra att ha banan i skallen redan nu.
Tyvärr inte en enda vettig film-snutt ens från kvällen, GoPro:n fick jag "repair file" på vid varje försök och RaceChrono-filmningen tog nog paus innan körningen ens kommit igång och det är svårare att ha koll på kameror när man sitter fast med 6-punkt + stor hjälm + hansskydd + öronlappsstol.
Nu har jag några veckor på mig att fixa allting ordentligt innan första rejset ...jag har redan satt igång

Jag hittade alla filmer från kvällsträningen på Anderstorp! Ett utplockat/tokslut batteri gör att GoPro's glömmer datumet och börjar om på 2016.01.01 när strömmen kommer tillbaka, så de låg längst ner och inte högst upp i min sortering. Det var väldigt sansad körning när man kollar på det nu, det ska finnas en del att hämta när det väl gäller något.
Allt är färdigmeckat på bilen:
* splitter i plywood på plats
* bakvingen minskad från 16gr till 8gr efter att en test visade att bilen bara nådde 205km/h efter en kilometer.
* kollad ev glapp i hjullagret på spindeln som byttes ut, var bra men det finns lite glapp i den styrleden ...har förmodligen fått ta mycket stryk
* satte dit Michelin TB5 på 7" istället för Nankang AR-1 på 8". Dels lite längre rullomkrets och dels tror jag på bättre fäste och bättre rull på TB:na, nackdelen är +15mm i höjd på bilen.
* bilen rensad på den vikt som går, nästan 20kg. Passagerarstolen + bältet + innerdörr-listerna + att Group4-Fuchs:en med TB5 väger drygt 1kg mindre/hjul och de ger bredare spårvidd med mindre spacer. Jag tippar på 1060/1070kg i målgångsvikt beroende på hur väl jag lyckas tajma bränslet.
* stötdämparna fram - jag hade glömt att ställa tillbaka dem på "max" som jag alltid kör dem, de var nerställda på "min" sedan när bilen rullades in i garaget i september 2021. Det tror jag kommer att göra en hel del genom velodrom-kurvorna, annars får jag väl skruva tillbaka lite på dem efter första testen.
wish me luck