fälgen wrote: ↑2023-04-13 20:01:28
Wow, här händer det grejer! Jag har inte kollat forumet på länge och låg något år efter med uppdateringarna på din bil, kul att se!
jajamensan, och det var kul att se dig på bilträff i somras också ...då fick du se vilken bil som prioriterats de senaste åren
I lördags var det Kinnekulle för warmup med pcsr och shakedown för bilen efter allt jobb jag lagt på den. Det var lite kallt på förmiddagen och det tog några korta stinter innan man fått upp tillräcklig värme i däcken. Under dagen kollade jag däcktryck och oljan och att hjulen satt fast, inget mekande alls och och inget har tillkommit på att-göra-listan inför 1:a rejset på Anderstorp i mitten av maj där pcsr kör som supportklasser. till Porsche Carrera Cup
Det blev inga kanontider på kullen för min del, men det beror mest på att jag inte pressade/hittade runt alla sektioner i en följd på ett och samma varv. Bästa tid var 1:04,79 med "optimal lap time" enligt racechrono" på höga 1:02. Ett räcke förstördes i en annan grupp och resterande körning fick ställas in, annars hade jag kanske fått till något snabbare. Men jag var inte där för att köra snabbt heller. Jag är glad att allt funkade, och den mesta "nybilslukten" börjar bli bortbränd
I veckan är det en kvällskörning på Anderstorp och den är bokad nu när allt på bilen funkade, kan behövas lite tjuvträning där för föraren. Jag har bara kört där en gång innan, 10 år sedan och det var då första gången bilen kördes på R-däck och den vägde typ 1260kg.
Efter det blir det att göra en riktig splitter av nån skiva istället för de spontade bräderna som tjänstgjort som mall.
Viktigast av allt på en rejsbil är ju att dekalerna är på plats

bild kommer