jag hade lagt undan (minst) en kabel för mycket, den låg där jag började leta efter den och fanns bland dem som var skyddade med en gemensam krympslang ...slutet gott allting gott

jag hade lagt undan (minst) en kabel för mycket, den låg där jag började leta efter den och fanns bland dem som var skyddade med en gemensam krympslang ...slutet gott allting gott
I år finns det inte längre en generell dispens i pcsr för att köra på fria däck, så enda valet är Michelin. Jag tycker det är förståeligt då Michelin är huvudsponsor för pcsr.
Jag tror inte det hänger på skillnaden i profil/dimension. Det har gått att få dispens och köra Pirelli men de är minst lika dyra, hög kvalitet kostar. Mina TB5r+ är 18/60x15 som motsvarar 215/55x15, AR-1:orna är 225/45x15. En fördel är ju att bilen ser cool ut med höga hjul och mycket gummi ...högre sympati för stackaren med 924:an och de höga gamla däckenCédric wrote: ↑2023-02-21 09:48:05 Synd att behöva gå upp i diameter, tror du kan behöva den lägre utväxlingen för lite acchjälpLite konstigt att det inte finns nåt undantag i i PCSR om michelin inte kan leverera i någorlunda rätt storlek, känns inte helt rätt att behöva köra däck för historiskt. Även om dom är bra tror jag moderna däcken är snabbare och billigare.
Antar att 17x8 med 225 R17 Cup 2 skulle vara enda andra alternativet för rimliga däckspriser, men det blir ju rätt stora hjul med dom nackdelar det drar med sig, michelin har inte cup2 mindre än 19" på sin hemsida, så kanske även 17" ryker snart). Vilka 8" fälgar blir det för dig, telefoner? Alltid klurigt att hitta fälgar som är breda med högt ET.
TB5:or med plus-tecknet är de som är uppdaterade, jag har inte sett TB15 med plus-tecken så där vet jag inte om det finns.
Smalt ...nä. Däcken ser helt perfekta ut på 7", lite svullna och fina. Jag hade mina 8" tillgängliga innan de lades på på 7":orna, men Michelin Motorsport sa att 7" är sweet spot på alla sätt för däcken. Jag har redan 5 set med fälgar till 924:an, det får räcka.Cédric wrote: ↑2023-02-21 19:55:427" ser väldigt smalt ut, känns som 7,5 eller 8" hade passat bättre. Braid kan bygga fuchskopior med högt ET sa dom när jag frågade kring olika fälgar, bara en stor mängd pengar som behövs, annars får man köpa deras billigare fälgar, men dom är tyvärr lite tunga för att tåla rally också.
Blir intressant att se hur fort du kör, jag har som mål att vara snabbast 924 på banorna i sverige, men det kan bli lite tufft nu när du satsar så seriöst
Är inte riktigt övertygad än, lite bredare fälg i förhållande till däck brukar vara snabbare och skarpare, iaf i dom tester jag settgtBen wrote: ↑2023-02-21 23:22:40Smalt ...nä. Däcken ser helt perfekta ut på 7", lite svullna och fina. Jag hade mina 8" tillgängliga innan de lades på på 7":orna, men Michelin Motorsport sa att 7" är sweet spot på alla sätt för däcken. Jag har redan 5 set med fälgar till 924:an, det får räcka.Cédric wrote: ↑2023-02-21 19:55:427" ser väldigt smalt ut, känns som 7,5 eller 8" hade passat bättre. Braid kan bygga fuchskopior med högt ET sa dom när jag frågade kring olika fälgar, bara en stor mängd pengar som behövs, annars får man köpa deras billigare fälgar, men dom är tyvärr lite tunga för att tåla rally också.
Blir intressant att se hur fort du kör, jag har som mål att vara snabbast 924 på banorna i sverige, men det kan bli lite tufft nu när du satsar så seriöst
Jag har ingen ambition att min blir snabbaste 924, jag kammar hellre hem mest sympatier i startfältet. 211 hk borde inte räcka långt. Seriöst är inte rätta ordet, väl förberedd tycker jag. It's not how fast you go, it's how you go fast![]()
Vad räknar du med att ta ut ur din motor?
Vilken tur att det är min bil hjulen sitter påCédric wrote: ↑2023-02-22 13:30:37Är inte riktigt övertygad än, lite bredare fälg i förhållande till däck brukar vara snabbare och skarpare, iaf i dom tester jag sett. Men visst, sett till retrostuket så är buliga looken helt klart en fördel
Du kan ju alltid snegla varvtider från på dom riktigt snabba 8A 944orna som funnit genom åren, brukar vara ett effektivt sätt att känna sig långsam bakom spakarna.![]()
:#944burn
Users browsing this forum: No registered users