Det har i flera års tid varit dags att sälja min 924 Turbo. Tiden finns inte. Jag har skrivit ihop en "blocket-annons", men väljer att lägga ut den här först så kanske jag slipper Blocket..
Jag har beställt motorolja, filter, kamrem, vattenpump, spännare och bromsvätska och tänkte fixa till innan jag lägger ut den på Blocket, men vi får se. Har ingen bra plats att mecka längre.
Finns i Nyköping. PMa här, i tråden eller maila markuse1@hotmail.com
Priset lämnar jag tomt, så kom med förslag vad ni ville ge för den eller vad ni skulle kunna tänka er att ge så jag får en prisidé till Blocket annars.
Hej!
En väldigt fin, omskött Porsche 924 turbo i originalskick säljes.
Rullade 1981-2014 runt Umeå-Sundsvall. Jag köpte bilen 2014 i Umeå. Flög upp på morgonen och körde hem på eftermiddagen

Bilen har gått 14461mil.
Förutom årligt olje+filterbyte:
Vintern 2014/2015 gjorde jag en en renovering av motor då samtliga lager, kolvar, kolvringar, tätningar, koppling, bränslepump etc byttes. Det skedde även planing av topp samt honing av cylinderlopp. Men även i samband med detta passade jag på att renovera bromsar, byta bromsslangar byta bussningar och även byte av alla hjullager.
Sommaren 2015 byttes stötdämpare fram och bak ut mot gula Koni. Det gjordes även hjulinställning och däckbyte. Däcken som satt på var då origianldäcken från 1981.
Vintern 2016 byttes tyget på förarstolen (säte+rygg)
Sommaren 2020 byttes tändkablar, tändstift, rotor, fördelarlock och tändspole.
Sommaren 2021 byttes startbatteri
Bilen är senaste besiktad 2021-07-07 utan några anmärkningar.
Det medföljer en hel del reservdelar. En del som är bra att ha, men även mycket annat jag sparat på mig under alla år som 924 Turbo ägare.
4759kr/år för helförsäkring hos Trygg-Hansa
Säljes till dig som är intresserad av en 924 Turbo i ett fint skick och förstår dess värde, skönhet och ålder.
Kontakt via mail inledningsvis.