Snor lite bilder av migsjälv från rejsa för att fylla på lite här för dom som inte är så banåkiga av sig:
Bromsklyningsscoop, blev väldigt många iterationer på denna innan den slutade krocka i saker och ting med fulla rattuslag. Har testat den i min lilla flödesrigg tillsammans med pitotrör och konstaterat att funktionen ändå är helt ok, så den får testat i år.
Printat i ABS med lite kolfiber i, hoppas dom sitter kvar
En påminnelse från misärens tid, staget fick inte plats så det krävde karossmodiferingar i ett utrymme i praktiken utan plats för verktyg, fruktansvärt på alla sätt och vis. Behöver också byta styrracket för att bli av med allt glapp tyvärr, men det får ske i vinter tror jag.
Frigångstest med nya hjulen, funkar inte riktigt på max rattutslag, men i övrigt OK.
Testar lite undertrayvarianter, blir ett problem med ett gap mot fronten tyvärr, någon som har en bra ide på vad man kan fylla gapet med på ett snyggt sätt?
ca 0.69m2 som den ser ut nu, men kommer säkert behöva kompromissa mer, men det borde räcka ganska långt. kommer mäta trycket sen för att göra lite uppskattningar av DF bidrag.
Den världsberömda oljepåfyllningstratten, tröttnade på att alla trattar ramlar ur när man fyller på olja, så jag designade och printade en som kan låsa i hålet på samma sätt som orginallocket. Blev omåttligt poppis och jag har skickat trattar till andra 931 ägare över hela världen, från puerto rico, frankrike, tyskland, usa mm Lite oväntat, men den funkar bra
3D printad batterilåda, funkar hur bra som helst.
Numera 2tum istället för 2,5tum, samt mer alurör och mindre silikonslang, ger betydligt bättre markfrigång, nu är inte laddröret lägsta punkten på bilen, en förutsättning för den undertray som visas ovan.
Har även varit ute på landsväg och skrubbat in mina nya kumho rdäck, tänkte köra på arlanda den 11e augusti och se om bilen håller ihop, shakedown inför time attack. Testkörde lite med polarens släp som jag tänkt låna då, ville se att allt funkar så man slipper stå där och svära på fredakväll innan rejset. Husbilen är ju ingen raket med sina 125hk, men det tuffar på rätt bra, kommer bli skönt med lite komfort i depån
Bilen käns för ruskigt snabbt på nya rdäcken, får se vad det kan tänkas ge på bana, accet blev ju märkbart segare tyvärr, och utväxlingen blev lite lång på 3an. Hur det funkar i praktiken får jag utvärdera på bana, vore kul att slå PB på gelleråsen iaf