

Jag var och lämnade den här pallen till honom.

Förmodligen har det brunnit lite i motorutrymmet då nån kåpa och nån slang var svedda, samt att utsidan ser lite ärgig ut efter typ släckmedel. Det var nog därför som kabelhärvan var avklippt också.


Cylinderloppen och lager såg fina ut, och kolv- och oljeringarna var ok efter rengöring och kontroll.

Ett iordninggjort topplock jag kom över åkte i, bra att ha ett i reserv också.


Jag kunde köpa det mesta jag behövde begagnat, och det känns tryggt att veta att det är rätt grejor som skruvats dit och matchats ihop. Kabelhärva, motronicbox som matchar mina spridare, förkopplingsmotstånd, tändmodul, luftmassemätare, tryckplatta + ny lamell, diverse slangar och kablar, oljekylare, stabila motorfästen, mm mm.



Ser lite fräschare ut

Oljesumpen moddad med en baffel och en lucka


Nu står den och myser i garaget i väntan på montering
Bengt