Glada i hågen eftersom den redan hade körts med i krutcupen så gav vi oss på att fixa det "sista" för att köra ett långlopp. Men det vart en del mer jobb än vad vi trodde

Hur gick det i racet? Såhär skrev vi då:Vi funderar fortfarande på vad på bilen som egentligen skrämde oss mest, hur elen var fulkopplad, att den aldrig hade haft fullgas eller monteringen av förarstolen.
Vi kan börja med förarstolen som kommer att synas på bilderna. Den var bultad i skenor som i sin tur var skruvade i två bitar av 10 mm formplyfa. Genom dom senare så var det ett antal franska träskruvar dragna ner igenom det som var kvar av golvet och sen igenom ytterligare 2 st 10 mm formplyfa skivor. Det fyrpunktsbältet som satt i bilen var fäst i stolen och sen ner i baksätet. Elen var kopplad så att soppapumpen drevs på tändspolensen var det också rattnavet, satt jättefint innan vi tog loss det, sen gick det inte att få fast det. Det var alltså ett nav till någon annan bil som bara satt klämt med muttern, tur att det finns saker i mina hyllor.
Vad är då min plan för det här liket? Jo planen är den att eftersom jag har lyckats med att ta över ägandeskapet på bilen så ska jag faktiskt besiktiga den igen för första gången sen 2013. Det kommer att bli lite jobb med att snygga till golvet på förarsidan som vi svetsade iordning för att funka i en racebil, men också byta golv på passagerarsidan. Stötdämpare, fjädrar och bussningar ska bytas till nytt, byta till en 5 växlad 924 låda (som redan är ordnad) och se till att elen fungerar klanderfritt.Hur gick det sen då? Kan en 41 år gammal rostig Porsche som har körts i gruscupen klara ett 6 timmars race på Mantorp utan att gå sönder?
Jodå det kunde den, vi startade på 48:e plats av 54, efter oturlig teknisk flagg precis i början så var vi nere på sista plats och vände innan vi sakta jobbade oss uppåt igenom fältet. Vi slutade på en 27:e plats med 140 varv körda (dom som vann körde ca 160).
Gick något sönder under racet?
Både ja och nej
Vi fick en backspegel bortkörd och vindrutetorkare på passagerarsidan slutade att vifta. Utöver det så hade vi inte ett ända oplanerat stopp på hela racet