Växellåde problem??

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
hårdrocka´n
S2-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#16 Post by hårdrocka´n »

Har nu pratat med Sandén och han menar att det som jag upplever inte är
några konstigheter. Ganska vanliga ljud!

Tittar väl ändå in till han när han öppnar så han får provköra!! Ska kolla oljan så länge o se om den står lågt!

Tack för alla tips!!
PORSCHE + HÅRDROCK = GLÄDJE!!

Johan Bergendorff
S-Poster

#17 Post by Johan Bergendorff »

Porschecenter i Borås ligger väl rätt nära dig, c:a 6 mil. Annars kan du ju bege dig uppåt till Ga:s i Linköping eller Hirschbergs i Falköping, jag tror dessutom att Hirschbergs har en turbolåda med diff om det nu skulle vara så illa att du behöver byta den. Maila till info@porsche.cc och fråga vad dom vill ha för den. Det finns säker fler kunniga söderöver, som jag inte känner till. Men där har du några iallafall.

bill b
Addict

#18 Post by bill b »

du kan ju alltid skicka ett pm
till användaren "area 951"
här på forumet, han kanske
kan hjälpa dig!
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)

Dan Hovang
Carrera-Poster

#19 Post by Dan Hovang »

Jag hade också noja över ljud från lådan och har haft flera personer att lyssna på den, samtliga tyckte att den lät helt normalt. Där blir lite ljud från transaxel osv, det är helt normalt. När det är svårt att få i växlarna, då är det dåligt och det är dags att göra något åt det.

Att kolla lådan mer än du gjort (dvs lyssna) är dyrt. Bara att plocka ut den tar tid, sen måste man dela den för att mäta spel osv. Det tar tid och blir därför dyrt.

hårdrocka´n
S2-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#20 Post by hårdrocka´n »

även om jag får tag i en ny låda så finns ingen deg:-(

Har fått tag i en annan kille som tydligen kan en del, skulle se vad han kunde göra....

Sande´n menade på att om man växlar lite fort kan det "låsa sig" och man får lugna sig lite tills varvet går ner innan man får i växeln igen. Så kan det bli ibland menade han.

Har ju som sagt inte haft några problem sedan dess, ca 2 veckor sedan , och jag har ju ändå varit ute en del.

Är kanske lite korkad, men måste nog tusan trotsa idag igen, någon som vill möta upp??
PORSCHE + HÅRDROCK = GLÄDJE!!

Post Reply