Har hänt en hel del sedan sist. Sist bilden visar ett grovt fel och hade faktist rätt så mycket tur här. Insåg att jag aldrig skulle kunna borra upp den bra utan pelarborr så gick till den lokale meken.
Jag-"Skulle behöva hjälp att borra upp dessa, har du tid?"
Mek- "om ett par veckor. Så det är de övre du vill borra upp?"
Jag- "njae, det är de undre jag vill ha hjälp med"
Mek- "Det där är de övre, åtminstone när jag ägde en 944"
Kunden som var intill börjar småskratta och jag går pinsamt därifrån. Dock en himla tur! Hade han bara tagit emot dem så hade de ju dämparna varit värdelösa idag. Sagt och gjort, ringer Sandén och frågar om han har något bra tips. "Jag har ett par liggandes som passar din bil, vi kan byta".
Helt underbart, vilken fantastisk service! Och sedan dess har jag fått på nya fjäderben fram och koni-dämparna bak.
IMG_4466.jpeg
IMG_4467.jpeg
Sedan kom köpte jag ett stor lager med 944-delar. Så haft försäljning ett tag. Fortfarande mycket kvar men gött att ha massa delar att kunna plocka fram vid behov.
64018820505__834498A3-4DF9-4F9D-80EA-7078B3A3149D.jpeg
Efter bytet av fjäderben och dämpare behövde jag göra en hjulinställning. Tyckte att den gick rätt sladdrigt innan (inte konstigt med tanke på bytet) men jädrar vilken skillnad! Toppenservice på Tagene Hjulinställning, kan varmt rekommenderas
IMG_4678.jpeg
IMG_4685.jpeg
Vi pratade lite om inställningarna och fick mycket bra feedback.
Därefter fick jag och polaren till slut tid att fixa med klockan. Det blev ett långt projekt med många små buggar, både från lödaren (jag) och några från programmeringen. Men till slut fick vi till det och det blev faktiskt riktigt bra! Bara att skaffa rattar också.
IMG_4684.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.