951 -87 | Bewerly
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Kan Inte heller se dom senaste bilderna :/
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Tråkigt att det är problem med bildvisningen. Skrev en ticket på det, men har inte hört nåt om det är någon som tittar på problemet eller inte.
Imorse var jag förbi Bohmans däck här i Norrköping och gjorde en framvagnsinställning. Killen som ställde in bilen påpekade att caster bak inte var helt hundra, men eftersom jag inte hade tillgång till centreringsverktyg så kom vi överens om att låta det vara så. Så här blev resultatet:
Passagerardörren har jag lyckats få upp genom lite trixande, så nu är den som vanligt igen. D.v.s. att när man låser via fjärren som går låspinnen ner för att direkt hoppa upp igen och då får man gå och låsa dörren med nyckeln. -Inte optimalt, men funkar.
Bifogar också ett uppdaterat kopplingsschema över piggybacken, nu när jag kör med EBC.
Imorse var jag förbi Bohmans däck här i Norrköping och gjorde en framvagnsinställning. Killen som ställde in bilen påpekade att caster bak inte var helt hundra, men eftersom jag inte hade tillgång till centreringsverktyg så kom vi överens om att låta det vara så. Så här blev resultatet:
Passagerardörren har jag lyckats få upp genom lite trixande, så nu är den som vanligt igen. D.v.s. att när man låser via fjärren som går låspinnen ner för att direkt hoppa upp igen och då får man gå och låsa dörren med nyckeln. -Inte optimalt, men funkar.
Bifogar också ett uppdaterat kopplingsschema över piggybacken, nu när jag kör med EBC.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Ja, det var inte igår man skrev här
Satt och läste lite på forumet i hopp om att få bort de dumma JDM-tankarna som kommer lite då och då. Störde mig på att man inte kunde se de senaste bilderna i denna tråd, så har nu ersatt dem i hopp om att de nu ska funka hädanefter.
Annars har det inte hänt så mycket med bilen sedan sist. Man kan väl säga att jag tagit ett och ett halvt sabbatsår ifrån den och all annan fritid. Jag tröttnade på att jaga karriären samtidigt som jag inte fick så mycket för det (utöver press och stress). En dag insåg jag att jag inte längre ville byta bort min tid mot pengar. Så nu när jag fått upp mitt eget företag på benen och avvecklat mina dagar som ingenjör, så kanske det kan bli lite mer tid i garaget framöver
Några Porscherelaterade grejer har iaf hänt:
Tröttnade på den flashiga Mugenknoppen, så den ersattes med en lite mer diskret svart knopp. Lite nya mätare har köpts in. En tjockare lillasyster har inhandlats till de vardagliga sysslorna. - Fantastiskt trevlig familjefraktare!

Satt och läste lite på forumet i hopp om att få bort de dumma JDM-tankarna som kommer lite då och då. Störde mig på att man inte kunde se de senaste bilderna i denna tråd, så har nu ersatt dem i hopp om att de nu ska funka hädanefter.
Annars har det inte hänt så mycket med bilen sedan sist. Man kan väl säga att jag tagit ett och ett halvt sabbatsår ifrån den och all annan fritid. Jag tröttnade på att jaga karriären samtidigt som jag inte fick så mycket för det (utöver press och stress). En dag insåg jag att jag inte längre ville byta bort min tid mot pengar. Så nu när jag fått upp mitt eget företag på benen och avvecklat mina dagar som ingenjör, så kanske det kan bli lite mer tid i garaget framöver

Några Porscherelaterade grejer har iaf hänt:
Tröttnade på den flashiga Mugenknoppen, så den ersattes med en lite mer diskret svart knopp. Lite nya mätare har köpts in. En tjockare lillasyster har inhandlats till de vardagliga sysslorna. - Fantastiskt trevlig familjefraktare!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Undrade vart du tagit vägen 
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Inte jag heller

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly

Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Nya mätarna i bilen, men panelen är långt ifrån färdig.
Hoppas på lite nya tchutchutchuuu-ljud
För enkelhetens skull använde jag adapterplatta mellan HKS och TIALs V-band. På så sätt kunde jag behålla samma insugsrör.
Utöver detta så har hon kissat en stor oljepöl i garaget. Blev så trött när jag såg det att jag inte orkat lyfta upp bilen för att undersöka saken. Är dock tämligen säker på att det är styrservovätska som läckt ut. Hon brukar göra så när hon får för lite uppmärksamhet...
Hoppas på lite nya tchutchutchuuu-ljud

För enkelhetens skull använde jag adapterplatta mellan HKS och TIALs V-band. På så sätt kunde jag behålla samma insugsrör.
Utöver detta så har hon kissat en stor oljepöl i garaget. Blev så trött när jag såg det att jag inte orkat lyfta upp bilen för att undersöka saken. Är dock tämligen säker på att det är styrservovätska som läckt ut. Hon brukar göra så när hon får för lite uppmärksamhet...

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Ljudtest av nya BOV:en

Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Bra gasat!

996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Latjo ljud
Var satte du EGT givaren?

924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Jdm bilarna ringde o ville ha tillbaka sin fågelkvitter dump 
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
EGT-givarens inkoppling har jag inte löst ännu, panelen är dock klar nu. Klädde in masonitskivan i en självhäftande alcantarawrap. Det går att toggla mellan olika färger på mätarna, dock går det inte att ändra den blå färgen på de digitala displayerna, som jag tycker lyser för starkt när det är mörkt.
Har länge haft problem med att ena fönsterhissen sporadvis inte gick att hissa upp. Efter lite felsökande kom jag fram till att det var knappen det var fel på, så jag tog isär den men fick inte ihop den igen. Då tog jag isär en felfri knapp för att se hur inälvorna skulle vara placerade. Det slutade med att jag inte fick ihop någon av knapparna, då man tydligen behöver tre händer för att lyckas med detta... Så det var bara att beställa nya knappar, men nu funkar elhissarna iaf
Även gjort lite annat småfix, som t.ex. att limma tillbaka isolering som lossnat från undersidan av bagagerumsmattan. Sånt man får räkna med när man kör gammal bil
Nästa todo på listan är att fixa styrservoläckaget. All vätskan har runnit ut från höger styrväxeldamask. Mailade Utzon om vilka delar jag behöver, men inte fått något svar. Någon som vet vilka packningar jag behöver?
Har länge haft problem med att ena fönsterhissen sporadvis inte gick att hissa upp. Efter lite felsökande kom jag fram till att det var knappen det var fel på, så jag tog isär den men fick inte ihop den igen. Då tog jag isär en felfri knapp för att se hur inälvorna skulle vara placerade. Det slutade med att jag inte fick ihop någon av knapparna, då man tydligen behöver tre händer för att lyckas med detta... Så det var bara att beställa nya knappar, men nu funkar elhissarna iaf

Även gjort lite annat småfix, som t.ex. att limma tillbaka isolering som lossnat från undersidan av bagagerumsmattan. Sånt man får räkna med när man kör gammal bil

Nästa todo på listan är att fixa styrservoläckaget. All vätskan har runnit ut från höger styrväxeldamask. Mailade Utzon om vilka delar jag behöver, men inte fått något svar. Någon som vet vilka packningar jag behöver?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- Jarlingar
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Antar att du inte är jättepepp på å byta ut mätarna..?
Men jag köpte glowshift och dom har inkoppling för mörkerkörning som dimmar, om det var 30% eller ner till 30% när en kabel får +12V
https://www.glowshiftdirect.com/
Finns på både Amazon och ebay så man behöver inte beställa från USA.
Men jag köpte glowshift och dom har inkoppling för mörkerkörning som dimmar, om det var 30% eller ner till 30% när en kabel får +12V
https://www.glowshiftdirect.com/
Finns på både Amazon och ebay så man behöver inte beställa från USA.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Inte så jättepepp, nä. Tack för tipset dockJarlingar wrote: ↑2022-03-15 18:10:16 Antar att du inte är jättepepp på å byta ut mätarna..?
Men jag köpte glowshift och dom har inkoppling för mörkerkörning som dimmar, om det var 30% eller ner till 30% när en kabel får +12V
https://www.glowshiftdirect.com/
Finns på både Amazon och ebay så man behöver inte beställa från USA.

Känns inte som ett jätteproblem, då jag inte (längre

Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]