En snabb uppdatering:
2018 var det någon körning nästan varje helg, banmöten eller superstage eller slalom.
Bytte däck och gick upp lite i bredd till 215/60-15 på 7”-fälgarna. Det funkade bra och framför allt så var det en enorm skillnad med färskt gummi, sänkte tex mitt pers i superstage med typ 4 sekunder till höga 1,33.
Tyvärr så var jag inte så noga med att smörja in de om-ytbehandlade stålmuttrarna och konan i de noggrant tvättade fälgarna efter däckbytet,.varenda hjulmutter satt som berget! Det blev extrajobb 3-4 kvällar med att borra bort en hjulmutter …aldrig mer

En fin bild från Sviesta 2018, tagen av David Brohede.
2019 kom jag igång sent, fick sedan arbetslust på bilen och satte dit all plast som legat och väntat i några år.

Skrapade och gjorde rent och fint och målade hjulhusen mm. Monterade sedan allt, provkörde och kollade så allt funkade.

Plockade sen bort allt igen, och köpte ett partytält och lackade alla delar med Biltemas vita färg, det kostade inte 10.000:- men blev helt ok ändå.
Så nu har bilen plast i: stötfångare fram och bak + skärmar + motorhuv + badge-plåten + framspoilern + GTS-lysen + takluckan + sedan tidigare bakrutan.

Hela fram-änden på bilen är mycket lättare och mycket mer följsam, fick minska camber litegrann för att fortfarande få jämnt slitage på framdäcken. Har även ökat till så mycket caster som går fram utan att använda våld, och ökat på med lite mer toe-out fram.

Årets höjdpunkt so far har varit klassik på Mantorp med pcs, det var inga spaceships där som man behövde ta hänsyn till när de swishar förbi.
Det blev tillfälle att köra på en ny bana även i år, en hel tank kördes upp på en dag på Kinnekulle med Nissanklubben NOGS.

Har även kört på Sturup och mera Mantorp och superstage 4 gånger och 4-5 slalom i år, nu återstår bara Knutan för denna säsongen.

Fick pris på pcs-öst slalom-avslutning, säkert välförtjänt men oklart för vad

Här syns även Heigo-störtbågen jag satte i i sommar.
Bengt